کد خبر: 316464
|
۱۳۹۸/۰۴/۰۷ ۱۵:۵۷:۱۱
| |

سنا لایحه بودجه نظامی 750 میلیارد دلاری را تصویب کرد

سنای آمریکا لایحه‌ بودجه نظامی این کشور 750 میلیارد دلاری را تصویب کرد.

سنا لایحه بودجه نظامی 750 میلیارد دلاری را تصویب کرد
کد خبر: 316464
|
۱۳۹۸/۰۴/۰۷ ۱۵:۵۷:۱۱

اعتمادآنلاین| سنای آمریکا لایحه بودجه نظامی 750 میلیارد دلاری که چین را درباره مسائل انتقال تکنولوژی و فروش مخدرهای صنعتی هدف قرار می‌دهد و برای مبارزه با نفوذ رو به رشد چینی‌ها در جهان است، به تصویب رساند.

مجلس سنا با 86 رأی موافق و 8 رأی مخالف "قانون اختیارات دفاع ملی آمریکا" را که سیاست‌های کلی پنتاگون و بودجه آن را مشخص می‌کند به تصویب رساند.

در این بین همچنین این قانون سنا خواستار گزارش‌های دقیق از وزارت دفاع آمریکاست تا از انتقال تکنولوژی‌های حساس چین و روسیه جلوگیری کند.

تصویب این لایحه توسط سنا در حالی صورت گرفته است که ترامپ قرار است فردا شنبه در حاشیه نشست سران جی 20 در اوزاکای ژاپن با همتای چینی خود شی جینپینگ دیدار کند. بسیاری امیدوار هستند تا این نشست به پایان جنگ تجاری که ماه‌هاست میان این دو ابرقدرت اقتصادی جهان رخ داده است بینجامد.

این لایحه هنوز مراحل بسیاری را باید طی کند تا تبدیل به قانون شود چرا که نسخه سنا می‌بایست با نسخه مجلس نمایندگان که توسط دموکرات‌ها اداره می‌شود و قرار است در ماه آینده درباره آن رأی گیری شود، هماهنگ باشد.

این لایحه یکی از محدود لوایح قانونی است که سالانه تصویب شده و ابزاری برای اقدامات گسترده سیاسی همچون پرداخت دستمزد نظامیان یا تامین هواپیماهای است که می‌بایست به روز رسانی شده و یا از چرخه استفاده کنار گذاشته شوند.

این بودجه همچنین شامل 3.6 میلیارد دلار است که ترامپ درخواست کرده تا ساخت دیوار مرزی مکزیک را پوشش دهد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها