کد خبر: 316506
|
۱۳۹۸/۰۴/۰۸ ۰۹:۱۶:۴۰
| |

رهبران چین و آمریکا در حاشیه اجلاس گروه ۲۰ دیدار کردند؛

شی جینپینگ: گفت‌وگو بهتر از رویارویی است/ ترامپ: به مسیر اصلی بازگشتیم

«شی جینپینگ» رئیس‌جمهوری چین و «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا، رهبران دو اقتصاد بزرگ جهانی، در حاشیه اجلاس سران گروه 20 در اوزاکا به منظور رسیدن به توافق تجاری با یکدیگر دیدار و گفت‌و‌گو کردند.

شی جینپینگ: گفت‌وگو بهتر از رویارویی است/ ترامپ: به مسیر اصلی بازگشتیم
کد خبر: 316506
|
۱۳۹۸/۰۴/۰۸ ۰۹:۱۶:۴۰

اعتمادآنلاین| دو طرف در این دیدار که نخستین دیدار آنها در هفت ماه گذشته است، در مورد موضوعات مختلف از جمله اختلافات تجاری با یکدیگر بحث و گفت‌و‌گو کردند.

«شی» در ابتدای این دیدار گفت که همکاری میان آمریکا و چین به عنوان قدرت‌های بزرگ اقتصادی جهان، بهتر از اصطکاک و گفت‌و‌گو هم بهتر از رویارویی است.

رییس‌جمهوری چین افزود: تمایل دارد با ترامپ در مورد مسایل بنیادی از جمله روابط چین و آمریکا بر اساس همکاری، هماهنگی و ثبات تبادل نظر کند.

«گنگ شوانگ» سخنگوی وزارت امور خارجه چین پیش از این دیدار اظهار امیدواری کرده بود آمریکا در یک سو با چین پیش رود و برای حصول نتایج مثبت در این ملاقات تلاش کند.

او گفت: اخیراً گزارش‌ها، تفسیرها و گمانه‌زنی‌های زیادی درباره ملاقات رهبران چین و آمریکا در اوساکا منتشر شده است؛ این نشانگر توجه عالی جامعه بین‌المللی به این ملاقات است و نیز نشان می‌دهد که طرف‌ها خواهان این هستند که پکن و واشنگتن از طریق مشورت و گفت‌و‌گو اختلافات خود در زمینه تجاری را حل کنند.

او تصریح کرد: این موضوع همچنین تایید می‌کند که اهمیت روابط چین و آمریکا از مفهوم دوجانبه فراتر رفته و برای صلح و ثبات جهان، توسعه و شکوفایی جهان بسیار مهم است.

بر اساس این گزارش، زمانی‌که از ترامپ در خصوص این دیدار سؤال پرسیده شد، بدون ارائه هرگونه جزئیاتی پاسخ داد که «نشست بسیار بسیار خوبی بود، بهتر از انتظار بود. ما درست به مسیر بازگشتیم».

منبع: انتخاب

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها