قانون تسهیل ازدواج در انتظار نگاه مدیران/ مجلسی‌ها هم پیشنهاد دادند

معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان با اشاره به مسکوت ماندن قانون تسهیل ازدواج در کشور، از پیشنهاد نمایندگان مجلس برای بازنگری در این قانون خبر داد.

قانون تسهیل ازدواج در انتظار نگاه مدیران/ مجلسی‌ها هم پیشنهاد دادند
کد خبر: 316523
|
۱۳۹۸/۰۴/۰۸ ۰۹:۵۶:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ محمدمهدی تندگویان با اشاره به پیشنهاد نمایندگان مجلس برای بازنگری قانون تسهیل ازدواج افزود: این قانون در حال حاضر بلاتکلیف است و همزمان با تصویب شرح وظایف معاونت جوانان، نمایندگان مجلس پیشنهاد دادند تا این قانون نیز بازنگری شود.

وی در ادامه از رشد دفاتر مشاوره‌های ازدواج طی سال گذشته و سه ماه نخست امسال خبر داد و گفت: سال گذشته معاونت جوانان هم با سازمان بهزیستی و هم با نظام روانشناسی تفاهم نامه‌ای در این خصوص امضا کرد. از ابتدای سال تا کنون نیز 71 دفتر مشاوره ازدواج افتتاح شده است و حدود 40 مرکز دیگر نیز با انجام اقدامات لازم، به زودی افتتاح خواهد شد.

معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان در ادامه از افتتاح مجمع خیرین ازدواج در 14 استان خبر داد و گفت: پیگیر این موضوع هستیم تا مجمع خیرین ازدواج کشوری را تشکیل دهیم. این خیرین در حوزه‌های مختلف ازدواج، از جمله ساخت مسکن ارزان، تأمین جهیزیه و تأمین کالاهای اقساطی و… فعالیت می‌کنند. خیران ازدواج در قالب مجامع استانی در حال حاضر مشغول به فعالیت هستند، اما چون ساختار کشوری ندارند، با مشکلات و موانعی روبرو هستند که به نظر می‌رسد با ایجاد وحدت رویه و تشکیل مجمع خیرین کشوری برطرف می‌شود.

تندگویان ادامه داد: برای مثال وقتی خیرین در حال ساخت مسکن رایگان یا ارزان برای زوج‌های جوان هستند، باید از پرداخت مالیات و عوارض معاف شوند، اما به دلیل ثبت نشدن تشکل آنها این موضوع تا کنون امکان پذیر نشده است. در گزارشی که اخیراً به شورای اجتماعی کشور ارائه کردیم، از وزارت کشور خواستیم تا مجمع خیرین ازدواج کشوری را تشکیل دهیم و آنها از معافیت‌های قانونی استفاده کنند.

وی با اشاره به برگزاری همایش خیرین ازدواج همزمان با هفته ازدواج امسال نیز اظهار کرد: معاونت جوانان کارهای ثبت رسمی این مجمع را از طریق وزارت کشور پیگیری می‌کند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها