پوتین از ترامپ برای سفر به روسیه دعوت کرد

کرملین گزارش داد مذاکرات بین رؤسای جمهوری آمریکا و روسیه در نشست گروه 20 در محیطی «بسیار سازنده و مثبت» برگزار شد.

پوتین از ترامپ برای سفر به روسیه دعوت کرد
کد خبر: 316540
|
۱۳۹۸/۰۴/۰۸ ۱۰:۳۲:۳۴

اعتمادآنلاین| دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین گفت: دونالد ترامپ و ولادیمیر پوتین، رؤسای جمهوری آمریکا و روسیه گفتگوهایی را درباره موضوعات مختلف انجام دادند که بسیار مثبت و سازنده بود.

او ادامه داد: پوتین و ترامپ درباره سوریه به ویژه تحولات در ادلب و موضع ترکیه در این مساله گفتگو کردند. آنها همچنین درباره ثبات استراتژیک و خلع سلاح نیز گفتگو داشتند.

سخنگوی کرملین همچنین گفت: محدودیت زمانی در نشست گروه 20 به رهبران دو کشور اجازه تبدل نظرهای گسترده را نداد. رؤسای جمهوری دو کشور توافق کردند که باید این گونه گفتگوها باید بین مایک پمپئو و سرگئی لاوروف، وزرای خارجه دو کشور و همچنین آنتون سیلوآنوف، وزیر دارایی روسیه و استیون منوچین، وزیر خزانه داری آمریکا ادامه یابد.

سخنگوی کرملین در ادامه هم‌چنین گفت، پوتین از ترامپ دعوت کرد تا در مراسم هفتاد و پنجمین سالگرد پایان جنگ دوم جهانی در مسکو که سال آتی میلادی برگزار می‌شود، شرکت کند و ترامپ نیز این دعوت را پذیرفته است.

بر اساس گزارش‌های رسانه‌ای، دیدار و گفتگوی میان رؤسای جمهوری آمریکا و روسه یک ساعت و نیم به طول انجامید.

کاخ سفید نیز اعلام کرد: رهبران دو کشور به بررسی وضعیت روابط دو جانبه پرداخته و توافق کردند که روابط بهبود یافته به نفع منافع دو کشور و جهان است.

منبع: اینسا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها