پاریس و پکن برای مبارزه با تغییرات اقلیمی همکاری می‌کنند

وزیر امور خارجه فرانسه از تقویت همکاری پاریس و پکن در زمینه‌های آب و هوایی خبر داده و اعلام کرده که فرانسه و چین امیدوارند تا کشورهای دیگر نیز به تلاش‌های آن‌ها در این زمینه بپیوندند.

پاریس و پکن برای مبارزه با تغییرات اقلیمی همکاری می‌کنند
کد خبر: 316567
|
۱۳۹۸/۰۴/۰۸ ۱۱:۴۶:۵۳

اعتمادآنلاین| ‌ ژان-ایو لو دریان وزیر امور خارجه فرانسه در حاشیه اجلاس گروه 20 در اوساکای ژاپن اعلام کرد: چین و فرانسه در چارچوب آماده‌سازی پانزدهمین نشست کنفرانس طرفین کنوانسیون تنوع زیستی COP15 که در چین برگزار می‌شود، با یک‌دیگر همکارهایی قوی خواهند داشت و ما باور داریم که تمامی بازیگران این نشست نیز با ما همراه خواهند شد.

در همین حال "وانگ یی"، وزیر امور خارجه چین مذاکرات "بسیار موفق" درباره تغییرات اقلیمی را با همتای فرانسوی خود، ژان-ایو لو دریان و آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل در حاشیه اجلاس گروه 20 در اوساکای ژاپن برگزار کرده است.

وانگ یی ضمن این که از کشورهای دیگر خواستار اجرای کامل تعهدات خود در توافقنامه اقلیمی پاریس شده، اعلام کرده که اخیرا در یک نشست سه جانبه بسیار موفق در زمینه تغییرات اقلیمی به نتیجه رسیده‌اند و به مبادلات صادقانه و عمیقی در مورد مبارزه با تغییرات اقلیمی و حتی دیگر زمینه‌های رایج‌تر دست یافته‌اند.

وی در حاشیه اجلاس گروه 20 هم‌چنین اظهار داشته که تمامی کشورها باید اقدامات خود را در زمینه‌های اقلیمی و به ویژه در تعهدات خود در توافقنامه اقلیمی پاریس تقویت و تشدید کرده و این اولویتی فوری برای همگان است.

یی با اشاره به این که تغییرات اقلیمی تهدیدی قریب الوقوع است، گفت: تمامی کشورها باید فرصت را غنیمت شمرده و تمام منابع موجود را در اختیار بگیرند تا اقدامات خود را سریعا تا سال 2020 میلادی تقویت کنند.

این دیپلمات ارشد در ادامه صحبت‌های خود در این اجلاس بیان کرد: ما باید تلاش‌های خود را به منظور مقابله با تغییرات اقلیمی و بهبود روش‌هایی برای توسعه اقتصاد و تسریعِ گذار به توسعه سبز و غیر کربنی در جهت توسعه پایدار به کار گیریم.

وزیر امور خارجه چین در پایان با "چالش جهانی" دانستن تغییرات اقلیمی، از جامعه بین‌المللی خواسته است که به طور جمعی با این مشکل به مقابله بپردازند.

توافقنامه اقلیمی پاریس که در حصار کنوانسیون چارچوب سازمان ملل متحد برای تغییرات اقلیمی تدوین شده است، در چهارم نوامبر سال 2016 میلادی به اجرا درآمد و از میان 197 نماینده، 184 نفر آن را به تصویب رساندند.

این توافقنامه‌، هدفِ حفظ افزایش دمای جهانی به کمتر از دو درجه سانتی‌گراد بالاتر از سطوح پیش صنعتی از طریق کاهش میزان انتشار گازهای گلخانه‌ای را دنبال می‌کند.

پیش‌تر دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا اعلام کرد که ایالات متحده، یکی از کشورها با بیشترین میزان انتشار کربن در جهان از توافقنامه پاریس در مورد تغییرات اقلیمی کناره‌گیری خواهد کرد و دولت واشینگتن نیز در چهارم اوت سال 2017 میلادی رسما این تصمیم خود را به سازمان ملل متحد اعلام کرد.

بنا بر گزارش اسپوتنیک، با این حال این کشور تا چهارم نوامبر سال 2020 میلادی نمی‌تواند رسما از این توافقنامه خارج شود.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها