کد خبر: 316749
|
۱۳۹۸/۰۴/۰۹ ۰۹:۳۴:۳۲
| |

شمال کشور بارانی می‌شود

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از فعالیت سامانه بارشی در نوار شمالی کشور خبر داد و گفت: کاهش 10 درجه‌ای دما در استان‌های شمالی پیش‌بینی می‌شود.

شمال کشور بارانی می‌شود
کد خبر: 316749
|
۱۳۹۸/۰۴/۰۹ ۰۹:۳۴:۳۲

اعتمادآنلاین| ‌ احد وظیفه اظهارکرد: امروز ( 9 تیرماه) در استان‌های گیلان، مازندران، گلستان، اردبیل و شمال استان‌های آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی از بعدازظهر بارش باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شروع می‌شود.

وی تاکید کرد: فردا (10 تیرماه) همین وضعیت در استان‌های اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان و خراسان شمالی ادامه خواهد داشت. در روز سه‌شنبه (11 تیر) بارش به سواحل دریای خزر محدود و بعدازظهر همین روز به‌تدریج سامانه از نوار شمالی خارج می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به اینکه طی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه (12 و 13 تیرماه) آسمان در اغلب مناطق کشور صاف خواهد بود، گفت: بیشترین مقدار بارش در بعد ازظهر امروز (9 تیرماه) در گیلان غرب مازندران، اردبیل پیش‌بینی می‌شود. افزون بر این فردا (10 تیرماه) بیشترین مقدار بارش در استان‌های گیلان، مازندران و غرب گلستان رخ خواهد داد.

وظیفه با بیان اینکه طی امروز و فردا (9 و 10 تیرماه) دریای خزر مواج خواهد بود، گفت: کاهش دمای 7 تا 10 درجه‌ای در استان‌های واقع در سواحل دریای خزر و شمال آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی پیش‌بینی می‌شود.

این کارشناس سازمان هواشناسی تاکید کرد: از بعدازظهر فردا (10 تیرماه) تا اواخر هفته به‌ویژه در ساعات بعدازظهر در شمال شرق، شرق به ویژه منطقه زابل و تا روز چهارشنبه (12 تیرماه) در سمنان، جنوب تهران، اصفهان، یزد و استان‌های مرکزی و قم وزش باد شدید و احتمال خیزش گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود.

وی در ادامه اظهار کرد: بعدازظهر فردا و طی روز سه‌شنبه (11 تیرماه) خلیج فارس مواج خواهد بود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با بیان اینکه امشب هوای تهران صاف و گاهی همراه با وزش باد خواهد بود، گفت: فردا ( 10 تیرماه) آسمان تهران صاف تا قسمتی ابری، در بعد از ظهرهمراه با وزش باد و گاهی گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود. دمای پایتخت در این روز در گرم‌ترین زمان به 36 درجه سانتیگراد و در خنک‌ترین زمان به 25 درجه سانتیگراد می‌رسد همچنین پس‌فردا (11 تیرماه) هوای تهران کمی ابری همراه با وزش باد، گاهی افزایش ابر و با احتمال گرد و خاک خواهد بود. بیشترین و کمترین دمای تهران در این روز به 33 و 22 درجه سانتیگراد خواهد رسید.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها