کد خبر: 316792
|
۱۳۹۸/۰۴/۰۹ ۱۰:۰۸:۰۰
| |

آمریکا:

میانمار به قطعی اینترنت پایان دهد

دولت آمریکا خواستار پایان قطعی اینترنت تلفن‌های همراه در دو استان بحران‌زده میانمار شده است. مقامات آمریکایی می‌گویند عدم دسترسی به اینترنت، باعث کاهش شفافیت درخصوص درگیری‌های ارتش و شورشیان است.

میانمار به قطعی اینترنت پایان دهد
کد خبر: 316792
|
۱۳۹۸/۰۴/۰۹ ۱۰:۰۸:۰۰

اعتمادآنلاین| دولت میانمار هفته پیش به اپراتورهای اینترنتی دستور داد تا دسترسی به اینترنت را برای حداقل هشت شهرستان در استان «راخین» و یک شهرستان در استان چین، قطع کنند.

این اقدام همزمان با پیشروی ارتش برای سرکوب شورشیانی که به دنبال استقلال بیشتر برای بودائیان راخین هستند، انجام گرفت.

وزارت امور خارجه آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد که سرویس اینترنت باید سریعاً به حالت عادی بازگردانده شود.

این وزارتخانه همچنین افزود: از سرگیری ارائه سرویس اینترنت باعث تسهیل در شفافیت مسئله و پذیرفتن ادعای دولت مبنی بر اعمال قانون و جلوگیری از بروز خشونت در این منطقه خواهد بود.

در سال 2017، سرکوب مسلمانان روهینجا در استان راخین توسط ارتش، 740 هزار نفر از این مردم را به بنگلادش روانه کرد. صدها هزار نفر از مسلمانان روهینجا در راخین باقی مانده‌اند که بسیاری‌شان نیز در کمپ‌های غیراصولی زندگی می‌کنند.

طبق گفته دیده‌بان حقوق بشر، گروه‌های حقوق بشری به علت قطعی اینترنت، به سختی کار خود را پیش می‌برند.

طبق اعلام همین سازمان، دسترسی به اپلیکیشن واتس‌اپ برای نهادهای غیردولتی بسیار مهم است و عدم دسترسی به آن باعث بروز مشکلات زیادی می‌شود.

در همین راستا، سازمان ملل متحد هشدار داده است که قطعی اینترنت طی عملیات پاکسازی ارتش میانمار علیه شورشیان، می‌تواند پوششی برای ارتکاب جرایم شدیدتر حقوق بشری علیه غیر نظامیان باشد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها