کد خبر: 316821
|
۱۳۹۸/۰۴/۰۹ ۱۱:۳۰:۳۷
| |

حسینعلی امیری، معاون پارلمانی رئیس‌جمهوری:

آثار تحریم‌های آمریکا را خنثی یا کم می‌کنیم/ تحریم‌های آمریکا علیه ایران نشانه سردرگمی و عجز آنان است

حسینعلی امیری، معاون پارلمانی رئیس‌جمهوری در واکنش به تحریم های اخیر آمریکا علیه ایران، گفت: این نوع اقدامات آمریکایی‌ها نشان از سردرگمی، عجز و ناتوانی آنان دارد، اما ما قطعا به نحوی عمل می‌کنیم که آثار تحریم‌ها خنثی یا به حداقل کاهش پیدا کند.

آثار تحریم‌های آمریکا را خنثی یا کم می‌کنیم/ تحریم‌های آمریکا علیه ایران نشانه سردرگمی و عجز آنان است
کد خبر: 316821
|
۱۳۹۸/۰۴/۰۹ ۱۱:۳۰:۳۷

اعتمادآنلاین| حسینعلی امیری، معاون پارلمانی رئیس‌جمهوری با یادآوری تحریم‌های اخیر آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران، بیان کرد: این نوع اقدامات آمریکایی‌ها نشان از سردرگمی، عجز و ناتوانی و عدم شناخت از جامعه ایرانی و امت اسلامی است. از سوی دیگر بر ما ادعای دروغین آمریکایی‌ها برای مذاکره با ایران با این رفتارها ثابت شد.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور با اشاره به تحریم محمدجواد ظریف، تصریح کرد: تحریم نفر اول دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران دروغ بودن ادعای آمریکایی‌ها را بیش از پیش تأیید کرد زیرا مسئول پیگیری تعاملات دیپلماتیک و سیاست خارجی کشور وزیر امور خارجه است و با تحریم وی، این راه بسته می‌شود.

وی افزود: آمریکایی‌ها در ادعای خود صادق نیستند، از سوی دیگر تحریم نهاد رهبری قابل تأمل است زیرا رهبری در کشور ما تنها یک مسئول سیاسی و حکومتی نیست، رهبری در کشور ما یک نهاد دینی و معنوی هم هست. علاقمندان به رهبر معظم انقلاب هم محدود به مرزهای جغرافیایی و سیاسی ایران نمی‌شوند بنابراین آمریکایی‌ها به نوعی خود را در مقابل افکار عمومی امت اسلامی قرار دادند.

امیری یادآور شد: همانطور که رئیس‌جمهوری هم اشاره کردند، رهبری ثروتی در خارج از کشور هم ندارد لذا تحریم رهبری و نهاد رهبری اقدامی بی‌اساس بود، آمریکایی‌ها دچار آشفتگی و عدم صداقت در گفتار و کردار خود شدند.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهوری خاطرنشان کرد: دولت جمهوری اسلامی ایران برای وضعیت‌های مختلف پیش‌رو برنامه دارد، ما قطعاً به نحوی عمل می‌کنیم که آثار تحریم‌ها خنثی یا به حداقل کاهش پیدا کند.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها