علی بختیار، عضو فراکسیون امید، در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین»:

بخش عمده‌ای از مجلس آینده را جریان اصلاح‌طلبی تشکیل می‌دهد/ مجلس دهم نسبت به مجلس قبل قوی‌تر است/ مجلس مرکز تصمیم‌گیری امور در کشور نیست/ تعداد اصولگرایان تندرو در مجلس یازدهم کاهش پیدا می‌کند

علی بختیار، عضو فراکسیون امید مجلس، گفت: مجلس طی چند دوره گذشته از حیز انتفاع افتاده و مرکز تصمیم‌گیری امور در کشور نیست. این اشکالات قطعاً در کارکرد مجلس وجود دارد. اما در واقع نمی‌شود نفی کرد که مجلس دهم اقدامات بزرگی انجام داده است.

بخش عمده‌ای از مجلس آینده را جریان اصلاح‌طلبی تشکیل می‌دهد/ مجلس دهم نسبت به مجلس قبل قوی‌تر است/ مجلس مرکز تصمیم‌گیری امور در کشور نیست/ تعداد اصولگرایان تندرو در مجلس یازدهم کاهش پیدا می‌کند
کد خبر: 316867
|
۱۳۹۸/۰۴/۱۰ ۱۱:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| علی بختیار، نماینده گلپایگان و عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با خبرنگار اعتمادآنلاین به ارزیابی عملکرد مجلس دهم و میزان محقق کردن مطالبات مردم اشاره کرد و گفت: مجلس دهم الحق و الانصاف اقدامات بسیار خوبی در راستای توسعه، آبادانی، اشتغال و... انجام داد. در زمینه اشتغال روستایی، هر سال در بودجه‌ سنواتی منابع بسیار خوبی برای توسعه و اشتغال در نظر گرفته شد.

او ادامه داد: در تبصره 18 بودجه 98، منابع پنج هزار میلیارد تومانی برای توسعه اشتغال در نظر گرفتیم. با وجود همه سختی‌هایی که بودجه داشت اما دولت و مجلس هیچ‌وقت از موضوع اشتغال غافل نمانده است؛ مثلاً یکی از اقداماتی که در کمیسیون انرژی‌، در شرایط سخت این سه سال‌، انجام دادیم این است که با همکاری دولت و مجلس و با منابع صندوق توسعه ملی فازهای پارس جنوبی را تقریباً تا آستانه اتمام بردیم و از قطری‌ها جلو زدیم. در شرایطی که شرکت‌های بین‌المللی به ایران نیامدند و ما با شرکت‌های ایرانی کار را به انجام رساندیم.

او تاکید کرد: مجلس دهم بخشی از مطالبات مردم را برآورده کرد، اما اطلاع‌رسانی دقیقی در این خصوص صورت نگرفت. مجلس دهم نسبت به مجلس قبل قوی‌تر است. البته اشکالاتی در سازمان و ساختار و اداره مجلس وجود دارد.

این نماینده مجلس در خصوص ایرادات ساختار اداره مجلس، گفت: مجلس طی چند دوره گذشته از حیز انتفاع افتاده و مرکز تصمیم‌گیری امور در کشور نیست. این اشکالات قطعاً در کارکرد مجلس وجود دارد، اما در واقع نمی‌شود نفی کرد که مجلس دهم اقدامات بزرگی انجام داده است.

بختیار در پاسخ به این پرسش که «شانس کدام جریان سیاسی برای پیروزی در انتخابات مجلس یازدهم بیشتر است»، گفت: با توجه به شرایط کشور و اقداماتی که مجلس دهم انجام داده است، فراکسیون امید با وجود همه ضعف‌ها و مشکلات، طرف جریان مردم بوده و مطالبات مردم را پیگیری کرده است. بنابراین فکر می‌کنم بخش زیادی از مجلس آینده را جریان اصلاح‌طلبی تشکیل دهد. همچنین برخی از اصولگرایان معتدل نیز به مجلس یازدهم راه پیدا خواهند کرد.

او معتقد است که تعداد اصولگرایان تندرو در مجلس یازدهم کاهش پیدا می‌کند.

این نماینده مجلس درباره اینکه در انتخابات آینده کاندیدا می‌شود یا خیر، گفت: ان‌شاءالله اگر مردم بخواهند، کاندیدا می‌شوم.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها