مدیرکل حمایت ازمشاغل وزارت کار اعلام کرد؛

پیگیری وزارت کار برای حل مشکل قطعه‌سازان خودرو

کریم یاوری، مدیرکل حمایت ازمشاغل وزارت کار با اشاره به اشتغال حدود80هزارنفری در صنعت قطعه‌سازی عنوان کرد: برای حل مشکلات صنعت قطعه سازی ابتداباید سهامداران،مدیران و کارفرمایان اهتمام لازم را به عمل آورند.

پیگیری وزارت کار برای حل مشکل قطعه‌سازان خودرو
کد خبر: 316909
|
۱۳۹۸/۰۴/۰۹ ۱۴:۵۷:۱۰

اعتمادآنلاین| کریم یاوری، مدیرکل حمایت ازمشاغل وزارت کار درباره مهمترین مشکلات و موانع صنعت خودروسازی کشور و تاکید بر لزوم صیانت از نیروی کار گفت: حدود 80 هزار نفر کارگر در 300 کارگاه قطعه سازی به طور مستقیم مشغول فعالیت و تولید قطعه هستند؛ ضمن اینکه صنعت قطعه سازی، مشاغل غیر مستقیم فراوانی را نیز رونق می بخشد.

وی افزود: بر اساس دستور صریح وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در جهت صیانت از نیروی انسانی شاغل در صنایع قطعه سازی، جلسات متعددی برای حل مشکل صنعت مذکور با انجمن‌های صنفی کارفرمایان صنعت مذکور برگزار شده و از جمله تصمیمات گرفته شده در پایان سال 97 تقسیط بدهی‌های بیمه‌ای قطعه سازان و حتی پرداخت حق بیمه جاری طی سه ماهه پایانی سال قبل بر مبنای 7 درصد پرداخت نقدی و مابقی به صورت اقساط دوازده ماهه بوده است.

یاوری ادامه داد: برای حل مشکلات صنایع قطعه سازی ابتدا باید سهامداران، مالکان، مدیران و کارفرمایان بنگاه‌ها اهتمام و توجه ویژه و لازم به عمل آورند و دستگاه‌ها و وزارتخانه‌های صادر کننده مجوز فعالیت نیز کمال همراهی و همکاری را به عمل آورند در غیر این صورت می‌بایستی از طریق کارگروه‌های تسهیل و رفع موانع تولید استانی به ریاست استانداران و ستاد ملی تسهیل و رفع موانع تولید کشور به ریاست وزیر صنعت معدن و تجارت موضوع پیگیری و مشکلات حل و فصل شود.

مدیر کل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت کار گفت: عمده مشکلات مرتبط با واحدهای قطعه سازی کمبود نقدینگی، بدهی‌های مالیاتی، بانکی و بیمه‌ای و طلب از خودرو سازان و نوسانات قیمت ارز و کاهش سفارشات و فروش محصولات است.

یاوری گفت: امیدواریم با پرداخت مطالبات قطعه سازان از سوی تولید کنندگان خودرو و همراهی بانک‌ها و جلوگیری از واردات و قاچاق کالا، حمایت همه جانبه‌ای از این صنعت اشتغال‌زا به عمل آید.

این مقام مسئول در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: بر اساس دستور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی این وزارتخانه در جهت صیانت از نیروی کار و تثبیت اشتغال و پایداری تولید و حفظ حیات اقتصادی بنگاه‌ها همه گونه همراهی و همکاری و مساعدت را با مدیران و کارفرمایان تا کنون مبذول داشته و از این پس نیز این همکاری را ادامه خواهد داد.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها