کد خبر: 316914
|
۱۳۹۸/۰۴/۰۹ ۱۵:۰۳:۱۰
| |

ای‌بی‌سی نیوز:

سیاست ترامپ در قبال ایران، موجی از بی‌اعتمادی در کره‌شمالی به‌وجود آورده است

به استناد تحلیل کارشناسان، سیاست‌های آمریکا در قبال ایران، سبب تقویت بی‌اعتمادی کره شمالی نسبت به واشنگتن شده است.

سیاست ترامپ در قبال ایران، موجی از بی‌اعتمادی در کره‌شمالی به‌وجود آورده است
کد خبر: 316914
|
۱۳۹۸/۰۴/۰۹ ۱۵:۰۳:۱۰

اعتمادآنلاین| کارشناسان بر این عقیده‌اند که سیاست تحریم و تهدیدی که دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در قبال ایران در پیش گرفته تنها افزایش بی‌اعتمادی نسبت به واشنگتن را در فاصله چهار هزار مایلی آن طرف تهران به همراه خواهد داشت.

کارشناسان می‌گویند سیاست‌های دولت آمریکا در قبال ایران سبب تقویت این دیدگاه در کره شمالی شده است که واشنگتن شریک قابل اعتمادی نیست و نمی‌توان امیدی به توافق دو جانبه میان پیونگ یانگ و واشنگتن در جهتعاری‌سازی هسته‌ای شبه جزیره کره داشت.

بنابر نوشته ان‌بی‌سی نیوز، ترامپ پس از نشست روز گذشته گروه 20 در ژاپن سفر دو روزه‌ای را به کره جنوبی آغاز کرد. او و تیم همراهش ابراز امیدواری کردند که مذاکرات هسته‌ای به بن رسیده با کره شمالی را از سربگیرند. رئیس جمهور آمریکا روز شنبه برای دیدار با رهبر کره شمالی ابراز تمایل کرد و گفت مایل است او را در منطقه غیرنظامی مرزی ملاقات کرده و به او سلامی بکند. اما تحلیلگران با توجه به اقدامات اخیر ترامپ در قبال ایران، احتمال دستیابی به توافق با کره شمالی را کم دانستند.

«تام پلنت» مدیر برنامه خلع سلاح و سیاست هسته‌ای در اندیشکده موسسه سلطنتی خدمات متحد گفت: از دیدگاه کره‌ای‌ها (کره شمالی) آمریکایی‌ها قابل اعتماد نیستند. گفتن این موضوع شاید عجیب باشد، اما سیاست واشنگتن فاقد ثبات است. آن‌ها همیشه نگران هستند که چقدر می‌توان اطمینان داشت که توافقی که توسط یکی از روسای جمهور آمریکا شکل می‌گیرد توسط رئیس جمهور بعدی محترم شمرده شود.

بنا به گزارش‌ ای‌بی‌سی نیوز، کره شمالی با آمریکا اختلافات اساسی در خصوص مفهوم خلع سلاح هسته‌ای دارد. ایران در عین حال پیشنهاد ترامپ برای مذاکرات جدید با واشنگتن را رد کرده و خروج او از توافق هسته‌ای که به امضای دولت پیشین آمریکا و دیگر قدرت‌های جهان رسیده بود، را مورد انتقاد قرار داد.‌ ای بی سی نیوز یادآور شد ایران به شروط مندرج در توافق هسته‌ای پایبند بود و دیگر امضاکنندگان این توافق غیر از آمریکا خواهان حفظ این توافق هستند. این در حالی است که ترامپ از برجام به عنوان یکی از بدترین توافق‌های بین المللی یاد کرده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها