کد خبر: 316964
|
۱۳۹۸/۰۴/۰۹ ۱۶:۴۹:۰۸
| |

موج گرما در اروپا ادامه دارد

بنابر اعلام سازمان جهانی هواشناسی، دوره سال‌های 2015 تا پایان 2019 گرم‌ترین دوره پنج ساله‌ای خواهد بود که تاکنون به ثبت رسیده است.

موج گرما در اروپا ادامه دارد
کد خبر: 316964
|
۱۳۹۸/۰۴/۰۹ ۱۶:۴۹:۰۸

اعتمادآنلاین| همزمان با ادامه موج گرما در اروپا رکورد حداکثر دمای به ثبت‌رسیده در فرانسه روز جمعه شکسته شد. دمای هوا روز جمعه در روستای «گالارگ لو مونتو» در جنوب فرانسه به 45.9 درجه سانتیگراد رسید. این در حالی است که رکورد قبلی دمای هوا در فرانسه در سال 2003 با 44.1 درجه سانتیگراد به ثبت رسیده بود.

پیش‌بینی می‌شود گرمای هوا تا روز دوشنبه در فرانسه ادامه پیدا کند. این در حالی است که بسیاری از ساختمان‌های دولتی از جمله مدارس و بیمارستان‌ها در فرانسه به وسایل خنک کننده مجهز نیستند.

از سوی دیگر دمای هوا در بخش‌هایی از اسپانیا برای دومین روز متوالی به بیش از 43 درجه سانتیگراد رسید. همزمان با موج گرما بخش‌هایی از جنگل‌های استان تاراگونا در شمال شرقی اسپانیا آتش گرفته است. بر اثر گرمای هوا در این کشور تاکنون دو نفر جان خود را از دست داده‌اند.

سازمان جهانی هواشناسی اعلام کرده است سال 2019 یکی از گرمترین سال‌های جهان خواهد بود. بنابر اعلام این سازمان، دوره سال‌های 2015 تا پایان 2019 گرمترین دوره پنج ساله‌ای خواهد بود که تاکنون به ثبت رسیده است.

به گفته سازمان جهانی هواشناسی موج گرما در اروپا «کاملا» با تاثیرات پیش بینی شده انتشار گاز‌های گلخانه‌ای در سطح زمین «همخوانی» دارد.

فرانسه پس از بلغارستان، پرتغال، ایتالیا، اسپانیا، یونان و مقدونیه شمالی هفتمین کشور اروپایی است که دمای هوا در آن از 45 درجه سانتیگراد بالاتر رفته است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها