کد خبر: 317119
|
۱۳۹۸/۰۴/۱۰ ۱۱:۱۵:۴۰
| |

عضو هیات مدیره کانون مرغداران گوشتی:

کشتارگاه مرغ زنده را زیر قیمت تمام شده خریداری می‌کند

برومند چهارآیین، عضو هیات مدیره کانون سراسری مرغداران گوشتی ایران خرید مرغ شرکت پشتیبانی امور دام را حمایتی ندانست و گفت: قیمت منطقی هرکیلو گرم مرغ زنده با توجه به هزینه های تمام شده تولید 9 هزار و 500 تومان است که کشتارگاه ها زیر قیمت آن را خریداری می کنند.

کشتارگاه مرغ زنده را زیر قیمت تمام شده خریداری می‌کند
کد خبر: 317119
|
۱۳۹۸/۰۴/۱۰ ۱۱:۱۵:۴۰

اعتمادآنلاین| برومند چهارآیین، عضو هیات مدیره کانون سراسری مرغداران گوشتی ایران گفت: براساس ماده 5 و 6 اساسنامه شرکت پشتیبانی دام کشور موظف است که طبق 17 شاخص مرغ مازاد تولید کنندگان را جمع اوری و خریداری کند و مانع زیان تولید کنندگان شود.

وی با بیان اینکه طبق اساسنامه شرکت یاد شده، باید مرغ به قیمت تمام شده از تولید کنندگان خریداری شود، اظهارداشت: شرکت پشتیبانی امور دام باید مرغ زنده را از تولید کنندگان خریداری کند، اما اکنون این اقدام انجام نمی شود، بلکه کشتارگاه ها مرغ را طبق ضوابطی خریداری و به شرکت پشتیبانی امور دام به قیمت 11 هزارو 500 تومان می فروشند.

چهار آیین تصریح کرد: اکنون مرغ منجمد بسته بندی شده (مرغی که کشتار، منجمد، بسته بندی و حمل به انبار شرکت) به نرخ 11 هزارو 500 تومان خریداری می شود، درحالی که این اقدامات برای انجماد و بسته بندی 2 تا سه هزارتومان تفاوت قیمت دارد.

وی گفت: قیمت هر کیلوگرم مرغ زنده گوشتی در حال حاضر در مرغداری ها نزدیک هفت هزار و 500 تومان خریداری می شود و با قیمت کمتر از 11 هزار و 500 تومان به دست مصرف کنندگان می رسد، با توجه به افزایش هزینه های تولید، تولیدکنندگان روی هر کیلو گرم مرغ بین یکهزار و 500 تا 2 هزار تومان زیان می دهند.

چهارآیین یکی از علل کاهش تقاضای مصرف مرغ را کاهش توان قدرت خرید مردم و افزایش مصرف به سمت گوشت قرمز دانست و افزود: ادامه روند ضرر و زیان تولید کنندگان می تواند به صنعت طیور کشور آسیب جدی وارد کند.

نبود دسترسی به اطلاعات تولید مرغ گوشتی

وی یکی از علل تداوم ضرر و زیان تولید کنندگان مرغ گوشتی را دسترسی نداشتن به اطلاعات و آمار دقیق و به روز دانست و گفت: دولت مکلف شده که اطلاعات مورد نیاز تولید کنندگان را از طریق فضای IT به سهولت در اختیارشان بگذارد، اما از ارایه این اطلاعات به بخش تولید خودداری می شود، زیرا تولید کنندگان می توانند طبق آمار دقیق به سادگی تولیدی متناسب با بازار داشته باشند.

چهار آیین اظهارداشت: اکنون تولید کنندگان صنعت طیور کشور در فضای نبود اطلاعات صحیح اقدام به تولید می کنند که همیشه باعث ضرر و زیانشان شده است.

اکنون قیمت هر کیلوگرم مرغ منجمد برای مصرف کنندگان 9 هزار و 600 تومان، مرغ گرم 11 هزارو 500 تومان است.

طبق آمارها در سال 97 نزدیک به 2 میلیون و 333 هزار تن گوشت مرغ در کشور تولید شد به طوری که سرانه مصرف به بیش از 27 کیلوگرم رسیده است.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها