معاون وزیر راه و شهرسازی:

عراقی‌ها هر چه سریعتر اراضی مورد نظر برای اجرای پروژه راه‌آهن شلمچه – بصره را تحویل دهند

خیراله خادمی، معاون وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد: با توجه به اینکه منابع مالی را ایران تامین می‌کند از دولت عراق خواستاریم هر چه سریع‌تر اراضی مدنظر را تحویل دهند.

عراقی‌ها هر چه سریعتر اراضی مورد نظر برای اجرای پروژه راه‌آهن شلمچه – بصره را تحویل دهند
کد خبر: 317134
|
۱۳۹۸/۰۴/۱۰ ۱۱:۴۳:۲۲

اعتمادآنلاین| خیراله خادمی، معاون وزیر راه و شهرسازی در نشست سه جانبه همکاری‌های حمل و نقل ایران، عراق و سوریه که امروز در شرکت راه‌آهن برگزار شد درباره ساخت راه‌آهن شلمچه - بصره گفت: ساخت این پروژه بر عهده شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل است و پس از سفر رئیس جمهوری ایران به عراق اقدامات قابل توجهی برای عملیات اجرایی این پروژه انجام شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در اجرای این پروژه مسئولیت دو کشور ایران و عراق مشخص است و پیمانکار و سرمایه‌گذار این پروژه بنیاد مستضعفان انتخاب شده است.

خادمی با بیان اینکه شرکت ساخت با سرمایه‌گذار این پروژه آمادگی اجرا را دارد افزود: مشاور طراحی پروژه انتخاب شده و آماده ورود به منطقه هستیم.

وی تاکید کرد: از عراق می‌خواهیم اراضی مورد نیاز برای اجرای پروژه را به ما تحویل دهد تا عملیات اجرایی را آغاز کنیم.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل گفت: این پروژه در دو فاز به اجرا می‌رسد که یک بخش از اراضی برای عملیات خاکریزی مورد نیاز است.

خادمی با بیان اینکه طراحی اولیه پل بزرگ این پروژه انجام شده است و در سه ماه آینده کار ساخت آن آغاز خواهد شد، گفت: تمام نطقه نظرات مسئولان عراقی برای کشتیرانی در آبراه این منطقه در نظر گرفته شده است و طراحی‌ها با توجه به نظرات طرف عراقی‌ انجام می‌شود.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه منابع مالی را ایران تامین می‌کند از دولت عراق خواستاریم هر چه سریع‌تر اراضی مدنظر را تحویل دهند.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: طرف عراق یک نماینده مشخص برای این پروژه به ما معرفی کند تا موضوع زمین تعیین تکلیف شود.

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها