کد خبر: 317351
|
۱۳۹۸/۰۴/۱۱ ۰۹:۰۴:۲۲
| |

دو نماینده مجلس مطرح کردند:

آخرین وضعیت شهرستان های سیل‌زده پلدختر و خوزستان

نماینده مردم پلدختر در مجلس با اشاره به اقدامات انجام شده در منطقه سیل زده پلدختر گفت: امروز مهم‌ترین مطالبه مردم برقراری راه پلدختر - اندیمشک - خرم آباد است. اکنون این راه آسفالت ندارد و تردد در آن به سختی انجام می‌شود.

آخرین وضعیت شهرستان های سیل‌زده پلدختر و خوزستان
کد خبر: 317351
|
۱۳۹۸/۰۴/۱۱ ۰۹:۰۴:۲۲

اعتمادآنلاین| سید حمیدرضا کاظمی با اشاره به آخرین وضعیت شهرستان سیل زده پلدختر بیان کرد: خسارات وارده به منازل مردم ارزیابی و پرداخت شده است و منازل تعمیری نیز در حال انجام تعمیر شدن هستند. پک های لوازم خانگی که از سوی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام آماده شده است در بین مردم پخش شده است.

وی در ادامه اظهار کرد: در زمینه راه‌ها نیز دو پل ارتباطی که راه ارتباطی غرب به جنوب کشور بود برقرار شده است. اما هنوز در برخی از بخش‌ها پل‌های ارتباطی برقرار نشده است که پیگیر این موضوع هستیم.

نماینده مردم پلدختر در مجلس تصریح کرد: در بخش کشاورزی نیز خسارات اولیه بررسی و ارزیابی شده است ولی تا الان خسارتی به کشاورزان پرداخت نشده است. اما وزارت کشاورزی با دادن بیل مکانیکی و برخی از تجهیزات برای لایروبی باغات اقداماتی انجام داده است.

کاظمی در ادامه تاکید کرد: امروز مهم‌ترین مطالبه مردم برقراری راه پلدختر - اندیمشک - خرم آباد که یک راه بین المللی می‌باشد، است. این راه آسفالت ندارد و تردد در آن به سختی انجام می‌شود. تسریع در روکش آسفالت این راه و برقراری تردد در این جاده بین المللی از مطالبات مردم است.

نماینده مردم اهواز در مجلس در مورد وضعیت مناطق سیل‌زده اهواز گفت: علی رغم تأکیدات مقام معظم رهبری، دولت اعتبارات لازم را مصوب کرده و مردم از اعتبارات مصوب مطلع شده‌اند اما اعتبارت تزریق نمی‌شود.

جواد کاظم نسب در مورد آخرین وضعیت مناطق سیل‌زده اهواز گفت: مسئله پرداخت خسارات کشاورزان به طور علمی صورت نگرفته است. اعتبارات تصویب شده است، اما هنوز مبلغی به استانداری ارسال نشده است. در مورد وام هم حرف‌هایی زده شده است که اراده‌ی محکمی پشت این کار مشاهده نمی‌شود. سرعت ساخت و ساز در مناطق سیل‌زده نیز کند است.

نماینده مردم اهواز در مجلس مهم‌ترین مشکل مناطق سیل‌زده اهواز را، کشت تابستانه دانست و اظهار داشت: آبی که پشت سدها وجود دارد باید رها شود تا همه کشاورزان متضرر بتوانند کشت نامحدود داشته باشند. اگر در آن منطقه برنج کشت کنیم، می‌توانیم خسارت‌ها را جبران کنیم. هم‌اکنون برای هر کشاورز هکتاری یک میلیون تومان بابت حق آبه در نظر گرفته‌اند در صورتی که سال‌های قبل هکتاری 200 هزار تومان حق آبه می‌گرفتند. چرا باید کشاورز هزینه اضافی بدهد؟ گویی عده‌ای نمی‌گذارند که کشاورز خود را بالا بکشد.

این عضو کمیسیون کشاورزی مجلس ادامه داد: ما انتظار داریم که مسئولین به تذکرات ما توجه بیشتری کرده و اعتبارات مصوب را هر چه سریع‌تر تزریق کنند. در شرایطی که حتی یک ریال در استان وجود ندارد، ما نمی‌توانیم قدمی در جهت بهبود وضعیت برداریم. وقت آن است که به کشاورزان امید دهیم. بیشتر جمعیت مردم اهواز را کشاورزان تشکیل می‌دهند. ارتباطات جاده‌ای مردم کماکان دچار مشکل است. جاده‌های اصلی ما که 60-70 روستا را پوشش می‌دهند خسارات جدی دیده‌اند. انتظار من این است که مسئولان ورود کرده و به مطالبات رسیدگی کنند.

وی در پاسخ به این پرسش که ادامه وضعیت مذکور چه پیامدهایی خواهد داشت، گفت: نارضایی مردم اولین پیامد ادامه این وضعیت است. هم اکنون آب زیادی پشت سد وجود دارد اما وزارت نیرو این آب را به کشاورزان نمی‌دهد. علی رغم تأکیدات مقام معظم رهبری، دولت اعتبارات لازم را مصوب کرده و مردم از اعتبارات مصوب مطلع شده‌اند اما اعتبارت تزریق نمی‌شود. این مشکلات عملکرد ضعیف دولت و متولیان امر را نشان می‌دهد. اگر وضعیت به همین منوال ادامه پیدا کند، ناامنی‌ها و ناهنجاری‌های از جانب این جمعیت عظیم پیش خواهد آمد. حرف من این است که یا اعتبارات را یا اعلام نکنید و بگویید ما پول نداریم تا مردم به دنبال کار خود بروند یا اگر مصوب می‌کنید و دستور اجرای آن را می‌دهید، چرا آن را عملیاتی نمی‌کنید؟

نماینده مردم اهواز در مجلس در جلسه علنی (سه‌شنبه 4 تیر) در تذکری شفاهی در مورد کشت تابستانه خطاب به وزیر نیرو گفته بود: علی رغم وجود آب فراوان، اجازه کشت در مناطق متضرر از سیل ندادید و کشاورزان را به دلیل محدودیت آب به جان هم انداختید. دستور فرمائید که اجازه کشت بدون محدودیت در کل استان خوزستان داده شود.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها