کارشناس حقوقی «اعتمادآنلاین» پاسخ می‌دهد:

آیا چسباندن آدامس روی پلاک خودرو جرم است؟

چندی پیش هنگام ورود به محدوده طرح ترافیک آدامسی را به قسمتی از پلاک خودرو چسباندم، اما پلیس خودرو مرا متوقف و به پارکینگ منتقل کرد و اکنون هم از دادسرا برایم احضاریه ارسال شده است. آیا چسباندن آدامس و غیره به پلاک خودرو جرم است؟

آیا چسباندن آدامس روی پلاک خودرو جرم است؟
کد خبر: 317387
|
۱۳۹۸/۰۴/۱۶ ۱۱:۵۰:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ میراندا مهدوی- پرسش مخاطبان اعتمادآنلاین: چندی پیش هنگام ورود به محدوده طرح ترافیک آدامسی را به قسمتی از پلاک خودرو چسباندم، اما پلیس خودرو را متوقف و به پارکینگ منتقل کرد و اکنون هم از دادسرا برایم احضاریه ارسال شده است. آیا چسباندن آدامس و غیره به پلاک خودرو جرم است؟ لطفاً راهنمایی کنید.

کارشناس حقوقی اعتمادآنلاین : دستکاری در ارقام پلاک خودرو با اعمالی نظیر چسباندن آدامس روی پلاک خودرو، کشیدن ماژیک روی پلاک، استفاده از پلاک زیر سپر یا پشت شیشه، استفاده از طلق روی پلاک، همچنین ناخوانا بودن پلاک، بستن زنجیر یا کش روی پلاک موتورسیکلت، مالیدن گل روی پلاک و... برای ممانعت از ثبت تخلفات از جمله مصادیق مخدوش کردن پلاک بوده که به موجب قانون مجازات اسلامی جرم محسوب می‌شود و بر اساس ماده 720 قانون مجازات اسلامی، برای مرتکب آن مجازات شش ماه تا یک سال حبس تعیین شده است.

همچنین مطابق قوانین راهنمایی و رانندگی، هرگونه دستکاری در پلاک خودرو علاوه بر جریمه 60 هزار تومانی، توقیف خودرو را در پی دارد.

***

پایگاه خبری اعتمادآنلاین در راستای انجام رسالت آگاهی‌بخشی به جامعه و ارتقای سطح دانش شهروندان نسبت به امور شهری و مسئولیت‌های قانونی موثر بر آن، همچنین ارائه خدمات مشاوره‌ حقوقی رایگان با همکاری وکلای برتر دادگستری، قضات باتجربه و اساتید برجسته حقوقی، به پرسش‌ها و سوالات مخاطبان و شهروندان گرامی در این حوزه پاسخ می‌دهد.

شما می‌توانید مشکلات حقوقی خود را از طریق آی‌دی @Modiretemad در تلگرام با ما در میان بگذارید. مشاوران حقوقی ما در اعتمادآنلاین پاسخگوی سوالات شما خواهند بود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها