رییس اتاق بازرگانی ایران و آذربایجان اعلام کرد؛

پیمان‌های پولی و مالی در انتظار اقدام وزارت خارجه/ نتوانستیم از ظرفیت‌های سیاسی به نفع اقتصاد بهره ببریم

بهروز پورسلیمان، رییس اتاق بازرگانی ایران و آذربایجان اعلام کرد: ما سال‌هاست که منتظر کارت اعتباری مبنی بر پول ملی کشورها هستیم تا فعالان اقتصادی در اینجا ریال تحویل دهند و در این کشورها با استفاده از کارت بانک اقدام به معامله کنند.

پیمان‌های پولی و مالی در انتظار اقدام وزارت خارجه/ نتوانستیم از ظرفیت‌های سیاسی به نفع اقتصاد بهره ببریم
کد خبر: 317421
|
۱۳۹۸/۰۴/۱۱ ۱۰:۲۱:۰۷

اعتمادآنلاین| بهروز پورسلیمان، رییس اتاق بازرگانی ایران و آذربایجان، در خصوص پیمان‌های پولی و مالی با کشورهای همسایه گفت: با توجه به تحریم‌هایی که با آن مواجه شدیم انتقال ارز برای صادر کننده و وارد کننده با آذربایجان و کشورهای CIS به مشکل برخورده است. ما به بانک مرکزی پیشنهاد دادیم در صورت ادامه این رویه یک خط اعتباری با استفاده از پول ملی این کشورها ایجاد کند که متاسفانه تاکنون محقق نشده است.

رییس اتاق بازرگانی ایران و آذربایجان ادامه داد: فعالان اقتصادی این کشورها خواهان کار کردن با ما هستند و بانک مرکزی نیز برای تامین این خط اعتباری مشکلی ندارد اما متاسفانه این ضعف سیستم دیپلماسی اقتصادی ما است که نتوانسته کاری از پیش ببرد. وزارت خارجه در این سال‌ها کار چندانی در این خصوص انجام نداده و علی رغم اینکه بارها اعلام شده که ما روابط سیاسی خوبی با این کشورها داریم اما در حوزه اقتصادی ضعیف کار کرده است و نتوانسته آنگونه که انتظار می‌رود از ظرفیت‌های سیاسی به نفع اقتصاد کشور بهره ببرد.

وی ادامه داد: ما سال‌هاست که منتظر کارت اعتباری مبنی بر پول ملی کشورها هستیم تا فعالان اقتصادی در اینجا ریال تحویل دهند و در این کشورها با استفاده از کارت بانک اقدام به معامله کنند. این پیشنهاد را ما 15 سال پیش دادیم اما آقایان گوش نکردند که در فرصت برجام خیلی راحت می‌توانستند زیر ساخت‌های لازم را آماده کنند تا امروز به راحتی تحریم‌ها را دور بزنیم و فقط مشکل ما آوردن کالا به یکی از این کشورها باشد.

پورسلیمان تصریح کرد: اکنون مهمترین مشکل ما نقل و انتقال مالی است متاسفانه بانک ملی در باکو هیچ فعالیت مثبتی ندارد و مجبوریم از طریق صرافی‌ها با صرف هزینه‌های بالا، پول اجناس صادراتی خود را بگیریم.

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها