شهردار تهران:

10 درصد آلودگی پایتخت به موتورسوارها مربوط است

شهردار تهران گفت: موتورسواران معمولا از هیچ قاعده ای تبعیت نمی کنند و نباید بگذاریم قاعده تخلف با قاعده موتورسواری یکی شود.

10 درصد آلودگی پایتخت به موتورسوارها مربوط است
کد خبر: 317448
|
۱۳۹۸/۰۴/۱۱ ۱۰:۵۳:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ پیروز حناچی، شهردار تهران در دومین کنفرانس جامع مدیریت شهری با رویکرد حمل و نقل پاک و دومین نمایشگاه تخصصی دوچرخه شهری و حمل و نقل پاک اظهار داشت: زمانی اصلی ترین مد حمل و نقل در تهران دوچرخه بود، اما خودروی شخصی جای آن را گرفت.

وی با بیان اینکه باید به مد قبلی حمل و نقل بازگشت تصریح کرد: شهرهای موفق آنهایی هستند که به گذشته بازگشتند و مسیر را اصلاح کردند.

او با اشاره به اینکه منابع ما محدود است اما اهداف زیادی داریم تصریح کرد: با یک مدیریت استراتژیک باید اولویت ها مشخص و منابع محدود را به آنها اختصاص دهیم.

حناچی در ادامه به مساله موتورسیکلت ها اشاره کرد و افزود: 10 درصد آلودگی شهر تهران به موتورسوارها مربوط است. شهر تهران حدود 700 نفر تلفات سالانه دارد و نیمی از آن مستقیما به موتورسواران مربوط است.

وی با بیان اینکه موتورسواران معمولا از هیچ قاعده ای تبعیت نمی کنند تصریح کرد: باید یک اجماع سنگین برای این موضوع ایجاد شود و آن را به یک ضد ارزش تبدیل کنیم. لزومی ندارد افرادی که هیچ قاعده ای را رعایت نمی کنند، شهر نیز قاعده آنها را بپذیرد. نباید بگذاریم قاعده تخلف با قاعده موتورسواری یکی شود.

حناچی با اشاره به تعداد موتورسواران شهر تهران گفت: تهران درحدود سه میلیون موتورسوار دارد اما به نظر می رسد قاعده تخلف به قاعده موتورسواری منتقل و یکی می شود که باید به آن حساس باشیم و واکنش دهیم.

وی افزود: شهردار لندن آمارهایی از وضعیت سلامت مردم لندن منتشر کرد که همان را در تهران نیز بررسی کردم متأسفانه سالانه 57 هزار فوتی در تهران داریم.در روزهای آلوده به ویژه فاصله آذر تا دی به شکل معناداری آمار فوتی‌ها تغییر می‌کند و این نشان می‌دهد آلودگی هوا ارتباط مستقیم با آمار فوتی دارد.

وی در ادامه با اعلام آمار مرگ و میر ناشی از آلودگی هوا در تهران گفت: در سال 94، بیش از 4573 نفر به دلیل استنشاق ذرات معلق ناشی از آلودگی هوا ایست قلبی کردند و هر اقدامی برای کاهش این آمار لازم است.

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها