مدیر واحد توسعه سیستم‌های حمل ونقل پاک:

50 ایستگاه بی‌‌دود در تهران طی 10 ماه گذشته راه‌اندازی شد

مدیر توسعه سیستم‌های حمل‌ونقل پاک شهرداری تهران از راه‌اندازی 50 ایستگاه دوچرخه بی‌‌دود در تهران طی 10 ماه گذشته خبر داد.

50 ایستگاه بی‌‌دود در تهران طی 10 ماه گذشته راه‌اندازی شد
کد خبر: 317571
|
۱۳۹۸/۰۴/۱۱ ۱۴:۵۳:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ یعقوب آزاده‌دل‌، مدیر واحد توسعه سیستم‌های حمل ونقل پاک در آئین افتتاح دومین نمایشگاه تخصصی دوچرخه‌سواری و حمل‌ونقل پاک گفت: تفاوت عمده این نمایشگاه با سال گذشته، ورود بخش خصوصی برای برگزاری این نمایشگاه است و شهرداری تهران به عنوان حامی شرکت کرده است و امیدوارم سال آینده سمن‌ها و تشکل های مردم نهاد به‌طور کامل این نمایشگاه را برگزار کنند و حتی از شهرداری هم دعوت نشود.

وی با بیان اینکه 3 کارگاه آموزشی به موازات این نمایشگاه برگزار خواهد شد، افزود: سال‌ گذشته از بسیاری از بانک‌ها درخواست کردیم تا به ارائه تسهلات بپردازند،‌ اما بانکی حاضر به همکاری نشد،‌ امسال بانک رسالت جهت ارائه تسهیلات دوچرخه به شهروندان در نمایشگاه حضور دارد.

مدیر توسعه سیستم‌های حمل و نقل پاک ادامه داد: شرکت‌های استارتاپی و شرکت‌های دوچرخه‌های اشتراکی بی‌دود نیز در این نمایشگاه حضور دارند و در حال حاضر 50 ایستگاه بی‌دود در تهران به همت بخش خصوصی فعال شده است.

آزاده‌دل در ادامه گفت: شرکت پیک بادپا نیز قرار است به‌صورت پایلوت پیک دوچرخه را در مناطق 11و 12 راه‌اندازی کند.

آزاده‌دل در ادامه با تقدیر از پویش سه‌شنبه‌های بدون خودرو و حضور حناچی شهردار تهران در این کمپین تقدیر کرد و گفت: در گذشته از آقایان نجفی و افشانی نیز در فضای مجازی خواسته بودم به پویش‌های استفاده از دوچرخه بپیوندند ولی این موضوع محقق نشد و خوشبختانه شهردار کنونی به این پویش پیوسته است البته این‌طور به نظر می‌رسد که نگاه‌ها به دوچرخه‌سواری شهردار است و من معتقدم باید اول هوای دوچرخه را داشته باشیم و پس از آن هوای شهردار را.

مدیر واحد حمل‌ونقل پاک به بازگشت پروانه‌ها به شهر اشاره کرد و گفت: عده‌ای می‌گویند چرا فکر می‌کنید بازگشت پروانه‌ها کار شماست!؟ اصلاً چنین اعتقادی ندارم اما معتقدم اگر همین طرز تفکر را در تغییر رویکرد مدیریت ترافیک ادامه دهیم، حاجی لک‌لک‌ها هم به تهران برمی‌گردند.

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها