گزارش «اعتمادآنلاین» از درخواست غیرقانونی مدیرعامل سپاهان

وزارت ورزش می‌تواند به سپاهان کمک مالی کند؟/ چرا درخواست مدیرعامل سپاهان از وزیر ورزش غیرقانونی است؟

نگاه وزارت ورزش باید به همه تیم‌های ورزشی یکسان باشد، اما موضوعی که مدیرعامل سپاهان فراموش کرده این است که دو باشگاه پرسپولیس و استقلال متعلق به این وزارتخانه هستند و وزیر ورزش هم به عنوان مالک سرخابی‌ها، مسئول رسیدگی به وضعیت این دو باشگاه است.

وزارت ورزش می‌تواند به سپاهان کمک مالی کند؟/ چرا درخواست مدیرعامل سپاهان از وزیر ورزش غیرقانونی است؟
کد خبر: 317573
|
۱۳۹۸/۰۴/۱۲ ۱۰:۴۰:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ محمدرضا تابش، مدیرعامل باشگاه سپاهان روز گذشته، سه‌شنبه 11 تیرماه، در گفت‌وگو با رادیو تهران، از وزارت ورزش و جوانان خواسته تا به این باشگاه هم به مانند پرسپولیس و استقلال مبلغ 500 هزار یورو کمک کند. او در این مصاحبه با اعلام این موضوع که سپاهان نیز همچون این دو باشگاه در مضیقه مالی است، گفت: «سپاهان در پرداخت دستمزد مربیان و بازیکنان خارجی خودش با مشکل مواجه است.» تابش با اشاره به این موضوع که به دلیل بالا رفتن قیمت ارز و حذف ارز دولتی، سپاهان به شدت متضرر شده است، گفت: «فصل پیش مشکلات ارزی زیادی داشتیم و قرار بود به ما یک‌ میلیون دلار با ارز 4200 تومانی بدهند، اما در روزهای آخر این موضوع منتفی شد.»

بی‌شک نگاه وزارت ورزش و جوانان باید به همه تیم‌ها یکسان باشد، اما موضوعی که مدیرعامل سپاهان فراموش کرده این است که دو باشگاه پرسپولیس و استقلال متعلق به این وزارتخانه هستند و وزیر ورزش هم به عنوان مالک سرخابی‌ها، مسئول رسیدگی به وضعیت این دو باشگاه است. همان‌طور که باشگاه سپاهان متعلق به کارخانه فولاد مبارکه اصفهان است و این مجموعه اقتصادی هم باید مخارج زردپوشان اصفهانی را تامین کند.

البته ناگفته نماند که مدیرعامل سپاهان اوایل شروع فصل نقل و انتقالات در مصاحبه‌ای اعلام کرد که این باشگاه برای فصل جدید فوتبال ایران بودجه‌ای 100 میلیاردی در نظر گرفته که رقمی بالا محسوب می‌شود.

نکته دیگری که تابش به آن توجه نکرده این است که وزارت ورزش و جوانان طبق قانون نمی‌تواند هیچ کمک‌ مالی‌ای به این دو باشگاه کند، قانونی که صدای مدیران این دو باشگاه تهرانی راه هم درآورده است. آنها می‌گویند طبق همان قانون هیچ‌کدام از دستگاه‌های دولتی اجازه ندارند در فوتبال یا ورزش حرفه‌ای هزینه کنند، اما این قانون تنها مشمول پرسپولیس و استقلال می‌شود و دیگر باشگاه‌های دولتی و نیمه‌دولتی همچون سپاهان از بودجه کشور برخوردار می‌شوند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها