کد خبر: 317579
|
۱۳۹۸/۰۴/۱۱ ۲۰:۰۰:۰۰
| |

گزارش «اعتمادآنلاین» از مفقود شدن ۱۰روزه دختری در تهران

ماجرای گم شدن لیدا کاوه چه بود؟/ گمانه‌زنی‌ها از موضوعات امنیتی به جذب فالوئر رسید/ پلیس: لیدا کاوه تعادل ذهنی ندارد

عصر جمعه 31 خردادماه یک دختر تهرانی به قصد خرید از خانه خارج شد و اگرچه بعد از چند روز مفقود بودن پیدا شد، اما پرونده‌اش ابهامات حل‌نشده زیادی دارد.

ماجرای گم شدن لیدا کاوه چه بود؟/ گمانه‌زنی‌ها از موضوعات امنیتی به جذب فالوئر رسید/ پلیس: لیدا کاوه تعادل ذهنی ندارد
کد خبر: 317579
|
۱۳۹۸/۰۴/۱۱ ۲۰:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ لیدا کاوه 31 خردادماه امسال برای خرید به مجتمع تجاری میلادنور در شهرک غرب تهران رفته ‌بود، که ناپدید شد. به محض ناپدید شدن این دختر، اعضای خانواده، دوستان و حتی مربی موسیقی‌اش خبر گم شدن او را در شبکه‌های اجتماعی منتشر کردند تا شاید ردی از این دختر به دست آید.

در مدت‌زمانی کوتاه افراد زیادی، به ویژه در اینستاگرام و توییتر، به انتشار تصویر این دختر پرداختند.

تصاویر دوربین‌های مداربسته در منطقه هم نشان دادند که لیدا کاوه پیاده به میدان صنعت در شهرک غرب رفته است اما تصویری از سوار شدن او در خودرو یا درگیری و آزار در دست نبود.

لیدا کاوه: چند روز به من دارو تزریق کردند

سرانجام ساعت 17:30 شنبه هشتم تیرماه، زن جوانی تلفنی به پلیس 110 خبر می‌دهد که در پارکی در نزدیکی بلوار «مرزداران»، زن جوان نیمه‌جانی به ‌سختی از او خواسته با پلیس تماس بگیرد. پلیس لیدا را شناسایی و او را به بیمارستان آتیه در شهرک غرب منتقل می‌کند.

لیدا کاوه پس از بهبود شرایط جسمی خود گفته در راه بازگشت به خانه، در میدان صنعت، سوار پرایدی می‌شود و سرنشینان پس‌ از سوار شدن، سرش را زیر صندلی عقب می‌برند و او را به سکوت وا می‌دارند. کاوه می‌گوید در میانه ‌راه بیهوش می‌شود و وقتی چشم باز می‌کند درون خانه‌ای بوده است. به گفته این دختر جوان به او در چند روز اول دارو تزریق می‌کردند و او نیم‌هوشیار بوده است.

او افزود: ‌«پس ‌از چند روز گفتند می‌خواهند قلب مرا به شخص دیگری پیوند بزنند. در همان خانه آزمایش‌های لازم برای پیوند قلب را از من گرفتند. اما بعد از چند روز گفتند قلب برای پیوند به‌ کسی‌ که در نظر داشته‌اند به ‌درد نمی‌خورد و پس‌ از اینکه داروهای زیادی به من زدند، دوباره مرا سوار خودرو کردند.»

پلیس تهران: کسی در این پرونده دستگیر نشد

در حالی که برخی اخبار از ربایش این دختر خبر می‌داد، سردار حسین رحیمی، رئیس پلیس تهران، ساعاتی پس از پیدا شدن این دختر در خصوص پرونده گفت: هفته گذشته و در پی اعلام‌ مفقودی زنی به نام لیدا کاوه رسیدگی به موضوع در دستور کار ماموران پلیس آگاهی قرار گرفت. تیم‌هایی ویژه، رسیدگی به این پرونده را در دستور کار خود قرار دادند تا اینکه سرانجام شب گذشته این زن در حالی که شرایط روحی مناسبی هم نداشت، در محدوده شهرک غرب یعنی همان منطقه‌ای که مفقودی‌اش اعلام شده بود کشف شد.

رحیمی ادامه داد: با توجه به شرایط روحی‌ای که این زن داشت به بیمارستان منتقل شد که با معاینات انجام‌شده اعلام کردند مشکلی در این زمینه وجود ندارد. حالا هم این زن در پلیس آگاهی است تا بررسی‌ها و تحقیقات بیشتر درباره چرایی مفقودی‌اش انجام شود، اما تاکنون کسی در این زمینه دستگیر نشده است.

خبر ربایش رد شد

بعد از گذشت دو روز از پیدا شدن لیدا، منبع آگاه پلیسی در پلیس جنایی تهران در گفت‌وگو با یکی از رسانه‌ها درباره نحوه ربوده شدن و ابعاد این پرونده گفت: ماجرای ناپدید شدن لیدا کاوه به هیچ عنوان آدم‌ربایی نیست. اظهارات این دختر در خصوص نحوه ربوده‌ شدن و قصدی که از دزدیده شدن خود بیان می‌کند، حقیقت ندارد.

او تاکید کرد: تحقیقات انجام‌گرفته از این دختر نشان داده بنا بر دلایلی تعادل ذهنی ندارد و بر اثر توهم، بیانات متناقضی ارائه می‌دهد. این پرونده به هیچ عنوان امنیتی نبوده؛ آدم ربایی نیست و اظهارات این دختر تاکنون اساسی بر حقیقت نداشته است.

وزارت بهداشت: در خانه نمی‌شود پیوند قلب انجام داد

همچنین وزارت بهداشت هم نسبت به این ماجرا واکنش نشان داد.

مهدی شادنوش، رئیس مرکز پیوند اعضای کشور، در واکنش به خبری که درباره اظهارات لیدا کاوه مبنی بر دزدیده شدنش توسط گروهی برای پیوند قلب او به فردی دیگر منتشر شده بود، گفت: من نمی‌توانم از این هموطن که در حال حاضر آسیب‌ دیده بابت این اظهارات گلایه‌ای کنم، زیرا نمی‌دانم در چه شرایط روحی و تعادل گفتاری‌ای این مطلب را عنوان کرده، اما از آن رسانه‌ای که این نقل قول را در حوزه حساس «پیوند عضو» مطرح کرده، و به صورت گسترده چنین حرف نپخته و خامی را که با یک نگاه اجمالی می‌توان به عدم صحتش پی برد منتشر کرده است، گلایه دارم.

در این روز‌های پرکاری که به دلیل وجود لیست‌های انتظار طولانی در حوزه پیوند، ما به دنبال اعتمادسازی و فرهنگ‌سازی در حوزه اهدای عضو و انجام امر پرافتخار پیوند در کشور هستیم، طرح و انتشار چنین خبر نپخته‌ای جای تعجب دارد.

شادنوش، با بیان اینکه انجام پیوند عضو در خانه از نظر علمی به هیچ عنوان امکان‌پذیر نیست، گفت: ما به عنوان وزارت بهداشت و به نمایندگی از دولت و حاکمیت همه توان‌مان را بسیج کرده‌ایم تا بتوانیم امکان انتقال عضو را از استانی به استان دیگر فراهم کنیم و با وجود همه زیرساخت‌هایمان، با مشکلات بسیار متعددی در این حوزه مواجهیم. حال چگونه ممکن است در یک خانه عملی به این پیچیدگی صورت گیرد؟

فرضیه‌های احتمالی


نکته مهم اینکه در حدود 10 روزی که این واقعه رخ داده است، حرف و حدیث‌های زیادی درباره ماجرا شنیده شد. ابتدا برخی گفتند این دختر دوچرخه‌سوار حرفه‌ای بوده و به همین دلیل او را دزدیده‌اند. حتی خبری منتشر شد مبنی بر اینکه او پیشتر توسط افرادی به اسیدپاشی تهدید شده بود، موضوعی که البته در حد حاشیه باقی ماند.

حتی فدراسیون دوچرخه‌سواری هم با انتشار یک اطلاعیه اعلام کرد که لیدا کاوه همانند دیگر هموطنان فقط گاهی از دوچرخه استفاده می‌کرده است و سابقه حضور در هیات‌های دوچرخه‌سواری و سامانه این فدراسیون را ندارد و ورزشکار این رشته محسوب نمی‌شود.

برخی هم مفقود شدن لیدا را به موضوعات امنیتی مرتبط دانستند. گمانه‌زنی‌ای که از سوی پلیس تکذیب شد.

اکنون نیز برخی، از احتمال بروز این اقدام از سوی این دختر، برای جذب فالوئر می‌گویند. استدلال‌شان هم این است که این دختر تا همین یک هفته پیش حدود هزار فالوئر داشت، اما حالا بالغ بر 14 هزار فالوئر دارد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها