کد خبر: 317584
|
۱۳۹۸/۰۴/۱۱ ۱۵:۱۹:۲۱
| |

رئیس سازمان دامپزشکی کشور:

جنگ اقتصادی دشمن را باید به خودکفایی در تولیدات مبدل ساخت

علیرضا رفیعی پور، رئیس سازمان دامپزشکی کشور عنوان کرد: امروز با جنگ تمام عیار اقتصادی دشمن روبرو هستیم، اما می توان از آن در زمینه خود اتکایی و خودکفایی در تولیدات داخلی بهره برداری کرد.

جنگ اقتصادی دشمن را باید به خودکفایی در تولیدات مبدل ساخت
کد خبر: 317584
|
۱۳۹۸/۰۴/۱۱ ۱۵:۱۹:۲۱

اعتمادآنلاین| علیرضا رفیعی پور، رئیس سازمان دامپزشکی کشور روز سه شنبه در مراسم پنجمین همایش بین المللی و نمایشگاه جانبی خوراک دام؛ طیور و آبزیان ایرانفیداکسپو 2018 که در محل بوستان گفت وگو تهران برگزار شد، گفت: اکنون کشور با جنگ تمام عیار اقتصادی دشمن روبروست و با وجود اینکه جنگ ضرر و زیان‌هایی دارد، اما می‌توان از آن بهره برداری‌هایی در زمینه ایجاد خوداتکایی و خودکفایی در تولیدات داخلی به عمل آورد.

وی خاطرنشان ساخت: حوزه غذا و دارو تحت برنامه تحریم نیست، اما دشمنان برای به مخاطره انداختن امنیت غذایی مردم، حوزه غذا و دارو را هدف قرار داده‌اند بطوری که برای واردات یک فناوری، امکان انتقال ارز فراهم نشود و اهرم فشاری برای جامعه باشد.

رفیعی پور با اشاره به اینکه اکنون نفت تبدیل به ابزار دشمنان بر علیه جمهوری اسلامی شده، تصریح کرد: نباید سرمایه نفت؛ تنها تکیه گاه کشور باشد، بلکه زمان آن رسیده که کشور از تکیه بر صنعت نفت و تک محصولی بودن خارج شود و توجه خود را به توسعه فناوری، دانش و تولید در بخش‌های غیرنفتی همچون حوزه کشاورزی معطوف کند.

نقش مهم سازمان دامپزشکی در جنگ اقتصادی

رفیعی پور با بیان اینکه سازمان دامپزشکی بنابر وظیفه خود، نقش مهمی در خنثی سازی جنگ اقتصادی دشمن بر عهده دارد، گفت: این سازمان با وجود تحریم‌های اقتصادی علیه ایران، بر 300 هزار واحد تولیدی دام، طیور، آبزیان و صنایع وابسته نظارت دارد و خدمات زیادی را در حوزه تولید و بهداشت به آنها ارائه می‌دهد.

وی افزود: نباید یک وارد کننده محصولات مورد نیاز باشیم، بلکه باید تلاش شود تا درآینده در زمینه واکسن‌ها و تولیدات دامی، بتوانیم به خودکفایی برسیم و در این راه از توکیدکنندگان و فعالان در این حوزه حمایت لازم را به عمل آوریم.


به گفته رفیعی پور، سازمان دامپزشکی کشور در حدود 300 هزار واحد تولیدی را تحت نظارت دارد و خدمات زیادی را در حوزه تولید و بهداشت ارائه می‌ده:، بنابراین در جنگ اقتصادی؛ اجرای اهداف اقتصاد مقاومتی در قالب ایمن سازی اقتصاد کشور در برابر هر گونه تهدیدات دشمنان است.

وی تصریح کرد: امنیت غذایی نقش مهمی در تغذیه سالم جامعه دارد و ضروری است از تولیدکنندگان کشور به ویژه فعالان در زمینه تولیدات انواع گوشت قرمز و سفید، عسل و کرم ابریشم حمایت کرد تا شاهد رشد و پویایی در این حوزه باشیم، زیرا این صنعت نقش بسزایی در مباحث اقتصادی بر عهده دارند.

پنجمین همایش و نمایشگاه بین المللی خوراک دام، طیور و آبزیان امروز سه شنبه 11 تیرماه با حضور مسئولان بلند پایه وزارت جهاد کشاورزی و شرکت‌های داخلی در نمایشگاه تخصصی شهرداری تهران واقع در بوستان گفت و گو آغاز به کار کرد و به مدت سه روز تا سیزدهم تیرماه ادامه خواهد داشت.

تقدیر از «محمود زند تفرشی» پیشکسوت صنعت خوراک دام کشور و 19 فعال حوزه تولید خوراک دام، طیور و آبزیان در استان‌های خوزستان، گلستان و لرستان که بعد از وقوع سیل با تولید خوراک از تولید کنندگان دام، طیور و آبزیان این استان‌ها حمایت کردند؛ تجلیل شد.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها