کد خبر: 317590
|
۱۳۹۸/۰۴/۱۱ ۱۵:۳۴:۳۶
| |

کشف سه سیاره مشابه زمین در اطراف خورشید

تلسکوپ فضایی تس موفق به شناسایی سه سیاره در ابعادی مشابه با کره زمین شده است که به دور یک ستاره در حال چرخش هستند.

کشف سه سیاره مشابه زمین در اطراف خورشید
کد خبر: 317590
|
۱۳۹۸/۰۴/۱۱ ۱۵:۳۴:۳۶

اعتمادآنلاین| سه سیاره یادشده L 98-59b، سی و دی نام گرفته‌اند و کنار سیاره‌ای که دور آن می‌چرخند، یک جهان کوچک را تشکیل داده‌اند. تس تا به حال در ماموریت های اکتشافی خود موفق به شناسایی بیش از 4000 سیاره شده است.

بخش عمده سیاره‌هایی که تا به حال توسط بشر کشف شده‌اند، از گاز و یخ تشکیل شده‌اند. علت آن است که چنین سیاره‌هایی معمولاً ابعاد بزرگتری دارند و لذا شناسایی آنها توسط انسان ساده‌تر است. اما شناسایی سیاره‌های مشابه با زمین که معمولاً کوچک‌تر هستند، کار ساده‌ای نیست. نکته مهم این است که احتمال وجود حیات تنها در این سیاره‌ها وجود دارد.

در میان این سه سیاره، L‌98-59b از نظر ابعاد از همه بیشتر شبیه به زمین بوده و 20 درصد کوچک تر از زمین است. در مقابل L 98-59c در حدود 1/4 برابر زمین و L 98-59c در حدود 1/6 برابر زمین است. سه سیاره مذکور به دور ستاره ای به نام L‌98-59 می گردند که 35 سال نوری با زمین فاصله داشته و در صورت فلکی ولانز واقع است.

ستاره یادشده از خورشید کوچک تر و سردتر بوده و مشابه با سه چهارم ستاره هایی است که در کهکشان راه شیری واقع هستند. فاصله سه سیاره در حال گردش به دور ستاره مذکور در حد مناسب نیست که بتوان به زندگی موجوداتی مشابه با بشر در آنها امیدوار بود و میزان تشعشعات خطرناک در سطح آنها در مورد L‌98-59b، L‌98-59c و L 98-59d به ترتیب 22، 11 و 4 برابر حد مجاز است.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها