کد خبر: 317635
|
۱۳۹۸/۰۴/۱۲ ۰۸:۲۷:۰۰
| |

معصومه ابتکار:

باید به گسترش گفت و گوی بین نسلی پرداخت/گفت‌وگوی بین نسلی ابتدا از خود شخص شروع می‌شود

معصومه ابتکار معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده با اشاره به اینکه پایه گفت وگوی بین نسلی ابتدا از خود شخص شروع می‌شود، گفت: هرگاه شخص با خود کنار آمد می‌تواند مسیر زندگی را با تدبیر الهی و جامعه طی کند و گفت وگوی بین نسلی درستی را در جامعه رواج دهد.

باید به گسترش گفت و گوی بین نسلی پرداخت/گفت‌وگوی بین نسلی ابتدا از خود شخص شروع می‌شود
کد خبر: 317635
|
۱۳۹۸/۰۴/۱۲ ۰۸:۲۷:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ معصومه ابتکار در نشست گفت وگوی بین نسلی که به مناسبت روز دختر و با محوریت مطالبات و چالش‌های دختران در دفتر معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری با حضور اعضای هیأت رییسه و رؤسای فراکسیون مجلس دانش آموزی برگزار شد، ضمن تبریک تولد حضرت معصومه (س) و روز دختر افزود: ما در شرایطی باورها و کج فهمی‌هایی علیه زنان داریم که دین و پیامبر ما سرآمد دفاع از حقوق زن و انسانیت بوده و زنده به گور شدن دختران به دلیل خشمی که قوم جاهلیت نسبت به دختر داشتند را از بین بردند.

وی ادامه داد: از نگاه قرآن کریم هیچ تفاوتی میان زن و مرد وجود ندارد و انسان‌ها ذاتاً با هم مساوی هستند. نمونه بارز آن حضرت معصومه (س) هستند که با سفر خود فراز و نشیب‌ها را پشت سر گذاشتند و کانون تجمع فقه شیعه شدند.

ابتکار ادامه داد: سفر قهرمانی همیشه ایستادن ندارد گاه کمر خم می‌کند و فرد را به نشستن وامی دارد، اما انسان وارسته با طی کردن فراز و نشیب‌ها قد علم می‌کند.

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهوری ضمن بیان لحظات و تجربیات جوانی خود و فراز و نشیب‌هایی که گذرانده، خطاب به دختران و پسران دانش آموز خاطرنشان کرد: در زندگی باید انتخاب‌هایی برگزینید که ارزش شما را پایین نیاورد و خود را ارزان نفروشید تا فضا را برای سر زندگی و مانایی فراهم کنید.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود، تصمیم درست در برهه زمانی به موقع را از دیگر عوامل رشد افراد عنوان کرد و گفت: یکی از مهم‌ترین مهارت‌های زندگی، گرفتن تصمیم به موقع و داشتن قدرت بیان «نه» گفتن در مقابل پیشنهاداتی است که به صلاح شخص نیست.

ابتکار، با اشاره به اینکه پایه گفت وگوی بین نسلی ابتدا از خود شخص شروع می‌شود، تصریح کرد: هرگاه شخص با خود کنار آمد می‌تواند مسیر زندگی را با تدبیر الهی و جامعه طی کند. می‌تواند گفت گوی بین نسلی درستی را در جامعه رواج دهد.

وی افزود: برای رسیدن به توسعه ملی، باید به گسترش گفت و گوی بین نسلی پرداخت. محور کار معاونت امور زنان در خانواده هم گسترش مهارت‌های ارتباطی است؛ مهارت‌های مهمی همچون نقد روش مند و بیان نقطه نظرات ارزشمند.

ابتکار پیشنهاد داد: مجلس دانش آموزی می‌تواند به عنوان نماینده قشر نوجوان و جوان، موضوع گفت و گوی بین نسلی را مطرح و پیگیری کند و معاونت امور زنان و خانواده رئیس جمهوری هم در حمایت از موضوع زمینه‌ها و ساختارهای لازم را فراهم خواهد کرد.

در این نشست، دختران و پسران نهمین مجلس دانش آموزی به بیان چالش‌های پیش روی نوجوانان و جوانان بخصوص دختران ایران زمین پرداختند و پیشنهادات خود برای بهتر شدن وضعیت دختران و پسران را با معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهوری در میان گذاشتند.

در بخشی دیگر از این نشست، از کمپینی با عنوان «#تار و پود_زندگی» و با نماد دستبندهای ایرانی کار دست دختران و زنان هنرمند رونمایی شد و به نمایندگان دختران دانش آموز کشور اهدا شد تا با معرفی این کمپین از فعالیت اقتصادی این هنرمندان حمایت شود.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها