کد خبر: 317773
|
۱۳۹۸/۰۴/۱۲ ۱۱:۵۷:۰۰
| |

دلیل صادر نشدن کارت‌های هوشمند ملی چیست؟

شماری از هموطنان که چندین ماه است مراحل ثبت نام برای دریافت کارت ملی هوشمند را انجام داده اند و اما هنوز کارت خود را دریافت نکره اند. سیف الله ابوترابی، سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور در این‌باره گفت: مشکل اساسی درصدور کارت هوشمند ملی تامین نشدن بدنه کارت است.

دلیل صادر نشدن کارت‌های هوشمند ملی چیست؟
کد خبر: 317773
|
۱۳۹۸/۰۴/۱۲ ۱۱:۵۷:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ سیف الله ابوترابی در خصوص مشکلات پیش آمده و انتظار طولانی مدت برخی از هموطنان در مورد دریافت کارت هوشمند ملی افزود: قرار شد که برای رفع مشکل صدور کارت هوشمند ملی از کارت تولید داخل استفاده شود و برای این منظور هم کارت به تولید داخل رسید و نخستین مرحله آن برای صدور کارت تحویل داده شد، اما این کارت تولید داخل تولید انبوه ندارد.


وی ادامه داد: در حال حاضر سازمان ثبت احوال متولی صدور کارت هوشمند ملی است و تولید کارت داخلی هم بر عهده چاپخانه دولتی است.
ابوترابی گفت: در حال حاضر ثبت احوال ظرفیت تولید 2 و نیم میلیون عدد کارت هوشمند ملی در ماه را دارد.


وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر کارت تولید داخل وارد چرخه صدور کارت شده است، اما کافی نیست و پاسخوگی نیاز هم نیست.


سخنگوی سازمان ثبت احوال اعلام کرد: چنانچه کارت تولید داخل به موقع و به اندازه مورد نیازتولید شود و دراختیار ما قرار گیرد، ثبت احول این ظرفیت را دارد که برای تمام افرادی را که در نوبت هستندکارت صادر کند و همچنین تمام جامعه هدف که شرایط دریافت کارت هوشمند ملی را دارند را نیز پوشش دهد و پروژه صدور کارت هوشمند ملی را در زمان مقرر به پایان برساند.


ابو ترابی تاکید کرد: سالانه حدود یک نیم میلیون نفر واجد شرایط دریافت کارت هوشمند ملی وارد چرخه دریافت کارت می‌شوند.


وی خاطر نشان کرد: در حال حاضر 45 میلیون 600 هزار کارت هوشمند ملی برای ایرانیان صادر شده است و حدود 5 تا 6میلیون نفر هم در نوبت دریافت قرار دارند.


سخنگوی سازمان ثبت احوال گفت: همچنین 8میلیون نفر هم برای تکمیل مراحل ثبت نام مراجعه کرده اند.

ابوترابی پیش از این هم گفته بود رعایت کامل کیفیت و همچنین بررسی مسائل فنی و امنیتی کارت تولید داخل، دلیل به تاخیر افتادن چند ماهه تولید این کارت‌ها بوده است. این کارت مشابه نمونه خارجی است و تمام نکات ایمنی و فنی در تولید آن رعایت شده است.


سخنگوی سازمان ثبت احوال افزود: از ابتدای پروژه کارت هوشمند ملی از سال 94 به دنبال تولید داخلی بودیم تا اینکه اکنون تولید داخلی این کارت‌ها به نتیجه رسید و پیش بینی می‌شود تا پایان سال 98 همه جامعه هدف (واجدان دریافت کارت هوشمند ملی) تحت پوشش قرار گیرند.

همچنین کارت هوشمند ملی مهمترین کارت هویتی افراد است و افراد باید برای دریافت این کارت، خودشان به مراکز اعلام شده مراجعه کنند زیرا اثر انگشت آنها به منظور احراز هویت اخذ می‌شود. همچنین در این کارت‌ها امضای الکترونیکی نیز درنظر گرفته شده است که باید توسط خود افراد ثبت شود.


حدود 64 میلیون نفر افراد بالای 15 سال در کشور واجد دریافت کارت هوشمند ملی هستند.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها