کد خبر: 317780
|
۱۳۹۸/۰۴/۱۲ ۱۲:۰۶:۰۰
| |

معاون امور عمرانی استانداری تهران:

طرح ترافیک جدید در استانداری بررسی می‌شود

محمد تقی‌زاده، معاون امور عمرانی استانداری تهران از بررسی طرح ترافیک جدید شهر تهران در کمیته ترافیک استانداری خبر داد.

طرح ترافیک جدید در استانداری بررسی می‌شود
کد خبر: 317780
|
۱۳۹۸/۰۴/۱۲ ۱۲:۰۶:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ محمد تقی‌زاده، معاون امور عمرانی استاندار تهران درباره انتقادها از طرح ترافیک جدید گفت: کمیته ترافیک در استانداری تهران طرح ترافیک جدید را از نظر تاثیرات این طرح بر موضوعات مختلف مانند آلودگی هوا، کاهش ترافیک و ...مورد بررسی قرارداده است و چنانچه لازم شود، موضوع را در شورای ترافیک استان مطرح خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه طرح ترافیک جدید موضوع فراگیری است و محدود به قشر و محدوده خاصی نمی‌شود، گفت: موضوع، فراملی است و همه مردم کشور به نوعی درگیر این طرح هستند و تصمیماتی که گرفته می‌شود، باید منطبق با قوانین و مقررات موضوعه و دارای پشتیبان‌های علمی و فنی لازم باشد.

معاون امور عمرانی استاندار تهران خاطرنشان کرد: برای اینکه خودمان نیز در استانداری عجولانه درباره این طرح نظر ندهیم و قضاوت پیش‌داورانه نداشته باشیم، از همین رو قرار شد، بررسی‌های لازم را در ابعاد مختلف انجام دهیم و چنانچه در بررسی‌ها به نتایج مورد نظرمان رسیدیم، اعلام می‌کنیم که طرح مشکلی ندارد، اما چنانچه نیاز باشد، مراجع بالا دستی طرح را بررسی کنند، موضوع را در دستور کار شورای ترافیک استان نیز قرار خواهیم داد.

به گفته معاون امور عمرانی استاندار تهران بررسی طرح ترافیک جدید تا پایان تیرماه در استانداری به اتمام خواهد رسید.

وی در پاسخ به این سوالی درباره پیوست‌های مطالعاتی طرح ترافیک گفت: سازمان حمل و نقل و ترافیک معتقد است، این طرح دارای پیوست مطالعاتی است و مدل‌سازی شده است. البته هر طرحی پس از اجرایی شدن دارای بازخوردهایی است.

او با بیان اینکه هر طرح باید دارای دستاوردهایی باشد، گفت: دستاوردهای این طرح نیز قطعا باید کاهش ترافیک، کاهش آلودگی هوا و کاهش زمان سفر مردم باشد. همانطور که گفتم این موضوعات بررسی می‌شود و اگر نیاز به بررسی، تعدیل، اصلاح و... داشته باشد و نیازمند مصوبه شورای ترافیک استان باشد، در شورای ترافیک تصمیم قطعی و نهایی گرفته خواهد شد.

وی درباره توقف احتمالی اجرای طرح ترافیک جدید گفت: اجازه بدهید بررسی‌های لازم انجام شود، نمی‌توان قبل از بررسی پیشداوری کرد.

تقی‌زاده خاطرنشان کرد: چنانچه اثرات این طرح، اثراتی نبود که ما مدنظر داشتیم، قطعا باید در خصوص آن تجدیدنظر صورت گیرد.

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها