کد خبر: 317840
|
۱۳۹۸/۰۴/۱۲ ۱۴:۲۹:۰۰
| |

رکوردزنی گرما در اروپا

دو تحقیق جدید نشان می‌دهند ماه گذشته میلادی در اروپا، گرم‌ترین ژوئن ثبت‌شده در تاریخ این قاره است.

رکوردزنی گرما در اروپا
کد خبر: 317840
|
۱۳۹۸/۰۴/۱۲ ۱۴:۲۹:۰۰

اعتمادآنلاین| ماه گذشته، گرم‌ترین ژوئن ثبت‌شده در تاریخ اروپا بوده است. این در حالی است که به گفته دانشمندان در آینده امواج گرما به پدیده‌ای معمول در جهان تبدیل می‌شوند.

تحقیقات جدید نشان داده چنین امواج گرمایشی در حال حاضر 100 بار بیشتر یک قرن قبل اتفاق می‌افتند. این در حالی است که به گفته دانشمندان تغییرات آب وهوایی دلیل این امر است.

پژوهشگران همچنین ادعا می‌کنند در صورت ادامه روند گرمایش هوا، این امواج گرما تا اواسط قرن بعدی به یک پدیده نرمال تبدیل خواهند شد. این در حالی است که دو پژوهش جداگانه گرمای فعلی زمین با تاریخچه دمایی آن را مقایسه کرده‌اند.

ماه گذشته کارشناسان Copernicus Climate Change Service اطلاعات مربوط به دمای سراسر اروپا را بررسی کردند.

آنها متوجه شدند متوسط دمای اروپا در ژوئن 2019 میلادی، بالاتر از ماه ژوئن در سال‌های پیشین است. به طور دقیق دمای ژوئن 2019 میلادی دو درجه بالاتر از سطح نرمال بوده است.

همچنین تا به این نقطه از تابستان 2019 میلادی دمای هوا یک درجه سانتیگراد بالاتر از سوابق دمای ثبت شده این قاره است.

از سوی دیگر تحقیقات World Weather Attribution نیز نشان داده بازه‌های سه روزه هوای گرم حداقل 5 تا 10 بار بیشتر از سال 1900 اتفاق می‌افتند.

به هرحال با توجه به مشاهدات مربوط به دمای هوا در تولوز (محل برگزاری کنفرانس) طی یک دوره سه روزه، تخمین زدند دما 100 بار افزایش یافته است. همچنین این تحلیل نشان داد چنین امواج گرمایی چهار درجه گرم‌تر از رویدادهای مشابه در یک قرن قبل هستند.

در حال حاضر رکورد افزایش دما در برخی نقاط اروپا از جمله فرانسه شکسته شده است. به عنوان مثال دمای فرانسه به رکورد 45.9 درجه سانتیگراد رسید که حدود 1.5 درجه بیشتر از رکورد پیشین است.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها