کد خبر: 317859
|
۱۳۹۸/۰۴/۱۲ ۱۴:۳۳:۳۶
| |

واکنش گردشگران به لباس سنتی زنان ژاپن + ویدئو

حضور چند زن ژاپنی که با پوشیدن لباس سنتی به خیابان‌های این کشور آمده بودند، با واکنش عجیب گردشگران همراه شد.

واکنش گردشگران به لباس سنتی زنان ژاپن + ویدئو
کد خبر: 317859
|
۱۳۹۸/۰۴/۱۲ ۱۴:۳۳:۳۶

اعتمادآنلاین| اگر سریال‌های ژاپنی سال‌های دور از خانه یا داستان زندگی (هانیکو) را دیده باشید، حتماً لباس سنتی زنان ژاپن را به یاد خواهید آورد. با گذشت زمان حالا زنان و دختران ژاپنی دیگر علاقه‌ای به پوشیدن این لباس سنتی ندارند و این لباس توسط زنانی که در این کشور مایکو یا گِیشا خوانده می‌شوند در مراسم خاص پوشیده می‌شود.

این دورافتادن زنان ژاپنی از لباسی که روزی لباس سنتی زنان این کشور محسوب می‌شد صحنه‌ای عجیب در خیابان‌های این کشور رقم زد. پس از آن که دو زن مایکو و گِیشا در یکی از خیابان‌های شهر کیوتو ژاپن حضور یافتند با واکنش عجیب گردشگران روبرو شدند.

ویدئویی که در شبکه‌های اجتماعی مختلف در ژاپن منتشر شده است، نشان می‌دهد پس از ورود این دو زن به خیابان ناگهان گردشگران به سمت آن‌ها هجوم می‌آورند و موجب ترس و وحشت آن‌ها می‌شوند. این ویدئو نشان می‌دهند که برخی از گردشگران که عمدتاً گردشگران ژاپنی بودند با تعقیب این دو زن در خیابان بدون اجازه شروع به تهیه فیلم از آن‌ها کردند و حتی موجب ایجاد ترافیک و مسدود شدن خیابان شدند.

این ویدئو همچنین توسط یکی از خبرنگاران یکی از شبکه‌های تلویزیونی ژاپن در توئیتر منتشر شد. این خبرنگار زن در این پست توئیتری با انتقاد از افرادی که با حضور در خیابان به تهیه فیلم و عکس از این دو زن اقدام کرده بودند، آن را نوعی بی‌فرهنگی دانست.

همچنین انتشار گسترده این ویدئو در توییتر با واکنش برخی کاربران نیز همراه بود. یکی از کاربران چنین رفتاری را حاصل عملکرد ضعیف مسئولان ژاپن در فرهنگ‌سازی دانست. کاربر دیگری در کامنتی نوشت: «این زنان اشیاء یا جاذبه‌های توریستی نیستند که این چنین مورد هجوم گردشگران قرار می‌گیرند. آن‌ها فقط لباس‌های سنتی زنان ژاپن را پوشیده بودند.»

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها