کد خبر: 317877
|
۱۳۹۸/۰۴/۱۲ ۱۴:۵۸:۰۰
| |

بوریس جانسون:

تعامل با ایران بهترین کار است

نامزد اصلی جانشینی «ترزا می» نخست‌وزیر انگلیس در یک مصاحبه گفت از نظر او، تعامل با ایران درباره برنامه هسته‌ای این کشور، راه درست است.

تعامل با ایران بهترین کار است
کد خبر: 317877
|
۱۳۹۸/۰۴/۱۲ ۱۴:۵۸:۰۰

اعتمادآنلاین| «بوریس جانسون» وزیر خارجه پیشین انگلیس و نامزد اصلی نخست‌وزیری این کشور در مصاحبه با «رویترز» بر لزوم تعامل با ایران تاکید کرده است.

بوریس جانسون، نماینده کنونی عضو حزب محافظه‌کار پارلمان انگلیس که به همراه «جرمی هانت» در حال رقابت برای تصدی منصب نخست‌وزیری این کشور است و طبق گزارش‌ رسانه‌‌های انگلیس شانس اول رسیدن به این منصب است، امروز «چهارشنبه» در مصاحبه‌ای با رویترز به اظهارنظر درباره ایران پرداخت.

او در پاسخ به سوال خبرگزاری رویترز درباره برجام و اقدامات اخیر ایران در حوزه برنامه هسته‌ای این کشور، خواستار تعامل با تهران شد.

جانسون گفت: «من بار دیگر حکومت ایران را به این موضوع فرا می‌خوانم که درباره لغو برجام و نقض تعهداتشان ذیل توافق هسته‌ای ایران، خیلی جدی فکر کنند. قطعا (برجام) یک ضامن خوب ثبات در روابط اتحادیه اروپا با آمریکا بوده است و به نظرم، آنها (ایران) باید به آن پایبند بمانند».

نامزد جانشینی «ترزا می» نخست‌وزیر کنونی انگلیس افزود: «به نظر من، اکنون این اشتباه بزرگی برای ایران خواهد بود که رویکرد خویشتنداری را رها کنند و به سمت غنی‌سازی مواد هسته‌‎ای بروند، به نظر من این یک اشتباه جدی خواهد بود».

خبرنگار رویترز در این مصاحبه نظر جانسون را درباره نزدیک‌تر شدن مواضع دولت انگلیس به مواضع آمریکا در قبال ایران جویا شد.

او که مدتی در دولت ترزا می، وزیر خارجه انگلیس بود، به این سوال اینطور جواب داد: «از به نظر من، قطعا این موضوع صحت دارد که برجام به طرز فزاینده‌ای شکننده به نظر می‌رسد و ما باید به طرق مهار رفتار مخرب ایران در منطقه بیاندیشیم اما من همچنان به تعامل با ایران و ترغیب ایران برای اینکه برنامه هسته‌ای خودش را پیش نبرد، اعتقاد دارم و به نظرم این راه صحیح پیش رو برای کشور ما و منطقه است».

اظهارات جانسون در حالی مطرح شده که انگلیس علیرغم وعده‌هایش به ایران برای راه اندازی ساز و کار موسوم به «اینستکس» (به همراه فرانسه و آلمان) برای تامین مزایای اقتصادی ایران در برجام بعد از خروج آمریکا از این توافق بین‌‍المللی عملا کاری جهت اجرای تعهداتش انجام نداده است.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها