کد خبر: 317884
|
۱۳۹۸/۰۴/۱۲ ۱۵:۰۵:۴۷
| |

نقوی‌حسینی سخنگوی عضو کمیسیون امنیت ملی:

به دنبال خاورمیانه میانه عاری از سلاح هسته‌ای هستیم

یک عضو کمیسیون امنیت ملی تاکید کرد: ایران هیچ‌گاه قصد تولید سلاح هسته‌ای را ندارد و به دنبال خاورمیانه میانه عاری از سلاح هسته‌ای است.

به دنبال خاورمیانه میانه عاری از سلاح هسته‌ای هستیم
کد خبر: 317884
|
۱۳۹۸/۰۴/۱۲ ۱۵:۰۵:۴۷

اعتمادآنلاین| سید حسین نقوی حسینی، در واکنش به عبور ایران از مرز غنی‌سازی 300 کیلو اورانیوم و واکنش مقامات کاخ سفید گفت: پس از آن‌که آمریکایی‌ها برخلاف تمامی موازین بین‌المللی از برجام خارج شدند و اروپایی‌ها ضمن اعلام وفاداری، به تعهداتشان عمل نکردند جمهوری اسلامی وارد فاز جدیدی شد تا بتواند از تمامی ظرفیت‌های حقوقی برجام در جهت استفاده از امکانات خودش بهره‌گیری کند.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به ضرب الاجل 60 روزه ایران به طرفین برجام، اظهار داشت: ایران به طرف‌های اروپایی برجام 2 ماه فرصت داد تا تعهدات برجامی‌شان را عملی کنند اما هنگامی که مشاهده کرد آنان هیچ اقدام عملیاتی در جهت این امر انجام ندادند، دستوراتی را پیش روی خود قرار داد.

وی تاکید کرد: درحالی از مرز غنی‌سازی 300 کیلو اورانیوم عبور کردیم که قبلاً اعلام کرده بودیم اگر طرفین برجام به تعهداتی که دارند عمل نکنند، در چارچوب ظرفیت‌های برجام و مواد 26 و 36 گام‌های را برخواهیم داشت.

نماینده مردم ورامین با تاکید بر اینکه غربی‌ها به جای صدور بیانیه و ابراز نگرانی به تعهداتی که دارند بازگردند، گفت: آمریکایی‌ها به جای این‌که با ابزار تاسف بیانیه صادر کنند، دست از متهم کردن ایران بردارند و به خودشان بازگردند ، متهم اصلی آن‌ها هستند که از مسئولیت شانه خالی کردند.

وی خاطرنشان کرد: ایران هیچ چیز از طرف‌های برجام جز این که به تعهدات خودشان عمل کنند، نمی‌خواهد.

نقوی حسینی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه کاخ سفید در بیانه‌‌ای عنوان کرده است ایران و رهبرانش به دنبال بلند پروازی هسته‌ای هستند، ارزیابی شما چیست،‌ عنوان کرد: جمهوری اسلامی ایران بلندپروازی هسته‌ای دارد، قادر است اورانیوم غنی شده تولید کند، سانتریفیوژ IR8 را به کار گیرد، تکنولوژی پیشرفته دارد و جز 10 کشور برتر در این رشته است بسیار درست است آمریکایی‌ها این را به خوبی می‌فهمند.

وی ادامه داد: با همه این‌ها اتهام‌زنی و ایران‌هراسی و اینکه جمهوری اسلامی می‌خواهد به سوی تولید سلاح هسته‌ای برود یک دروغ بزرگ است ایران هیچ‌گاه قصد تولید سلاح هسته‌ای را ندارد بلکه به دنبال خاورمیانه میانه عاری از سلاح هسته‌ای است.

این عضو کمیسیون امنیت ملی تاکید کرد: آمریکایی‌ها و غربی‌ها جمهوری اسلامی ایران را با خودشان مقایسه می‌کنند زیرا خودشان تا یک توانمندی به دست می‌آورند در جهت تولید سلاح کشتار جمعی پیش می‌روند و فکر می‌کنند جمهوری اسلامی ایران هم همین‌طور است. در حالیکه ایران با وجود این توانایی را دارد شرعا و قانونا به سوی تولید سلاح هسته‌ای نمی‌رود.

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها