چین نسبت به آسیب اقتصاد هنگ‌کنگ هشدار داد

نشریات وابسته به حکومت چین در سرمقاله‌هایی نسبت به تبعات ناشی از تداوم اعتراضات در هنگ کنگ هشدار داده و غربی‌ها را عامل دامن زدن به این اعتراضات خواندند؛ همزمان نشریه انگلیسی دیلی میل گزارش داد که واحد ارتش چین در هنگ‌کنگ رزمایشی را در این دولتشهر با گلوله‌های جنگی برگزار کرده است.

چین نسبت به آسیب اقتصاد هنگ‌کنگ هشدار داد
کد خبر: 317889
|
۱۳۹۸/۰۴/۱۲ ۱۵:۱۷:۰۲

اعتمادآنلاین| یکی از این نشریات وابسته به حکومت چین در سرمقاله‌ خود نوشت: تداوم رویارویی‌ها و وضعیت بی‌قانونی در هنگ کنگ می‌تواند به این منطقه و شهرتش به عنوان یکی از کانون‌های مهم تجارت بین‌المللی و اقتصاد آن ضربه جدی وارد کند.

نشریه دولتی «پیپلز دیلی» چین در سرمقاله خود خشونت‌های مربوط به اعتراضات اخیر در هنگ کنگ را یک "چالش بی‌پرده" برای مدل "یک کشور دو نظام" که هنگ کنگ در 22 سال گذشته بر مبنای آن اداره شده، خواند.

این نشریه متعلق به حزب حاکم کمونیست چین در سرمقاله خود نوشت: این جای تعجب نیست که اختلاف نظرها و برخی مناقشات عمده نسبت به مسائلی وجود داشته باشند اما اگر ما وارد ورطه «سیاسی‌سازی افراطی» و ایجاد تصنعی اختلاف و مخالفت بیفتیم این وضعیت نه فقط به هیچ هدفی خدمت نخواهد کرد بلکه همچنین باعث اختلال شدید در روند توسعه اجتماعی و اقتصادی خواهد شد.

روزنامه پیپلز دیلی عنوان کرد: حاکمیت قانون به این معنی نیست که تعداد قلیلی افراطگر اجازه یابند جرایم خشونت‌آمیز انجام داده و به وجهه هنگ کنگ به عنوان یک دولتشهر مهم برای تجارت بین‌الملل آسیب بزنند.

این نشریه هشدار داد: هنگ کنگ از مدتی پیش در نتیجه تغییرات مربوط به اقتصاد جهانی و رقابت‌های شدید تحت فشار قرار داشته و نمی‌تواند تحمل تلاطم و تنش داخلی را داشته باشد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها