کد خبر: 317894
|
۱۳۹۸/۰۴/۱۲ ۱۵:۲۳:۳۶
| |

جاسوسی چین از تلفن گردشگران

به دنبال تشدید نظارت بر منطقه سین‌کیانگ، پلیس مرزی چین به صورت مخفیانه نرم‌افزارهای جاسوسی را روی گوشی‌های بازدیدکنندگان نصب و اطلاعات شخصی آنها را دانلود می‌کند.

جاسوسی چین از تلفن گردشگران
کد خبر: 317894
|
۱۳۹۸/۰۴/۱۲ ۱۵:۲۳:۳۶

اعتمادآنلاین| روزنامه گاردین در گزارشی فاش کرد، دولت چین آزادی‌ مسلمانان در سین‌کیانگ، واقع در غرب چین را به شدت محدود کرده، دوربین‌های شناسایی چهره در خیابان‌ها و مساجد آنجا نصب کرده و ساکنان را مجبور کرده است تا نرم‌افزاری را دانلود کنند که تلفن‌های همراه آنها را جستجو می‌کند.

تحقیقات گاردین و شرکای بین‌المللی آن نشان می‌دهد، زمانی که بازدیدکنندگانی قصد ورود به این منطقه از طریق قرقیزستان را داشته باشد، هدف قرار می‌گیرند. گارد مرزی چین تلفن‌های آنها را می‌گیرد و مخفیانه برنامه‌ای را برای استخراج ایمیل‌ها، پیام‌ها و تماس‌ها و همچنین اطلاعات مربوط به خود دستگاه را نصب می‌کند.

گردشگران می‌گویند، مقام‌ها از قبل به آنها هشدار ندادند یا نگفتند که این نرم‌افزار به دنبال چه می‌گردد یا اینکه اطلاعات آنها قرار است برداشته شود. این بدافزار همچنین تحرک و جابجایی گردشگران را هم رصد می‌کند.

این تحقیقات با همراهی زوددویچه تسایتونگ و نیویورک تایمز فاش کرد، افرادی که از گذرگاه مرزی ایرکشتام اقدام به ورود می‌کنند تلفن‌هایشان از سوی گارد مرزی چین بازرسی می‌شود. ادین اومانوویچ، از گروه حریم خصوصی بین‌المللی تاکید کرد: این یافته‌ها به شدت نگران‌کننده است، خصوصا در کشوری که دانلود یک برنامه اشتباه با مطلب خبری می‌تواند به ورود شما به کمپ‌های بازداشت بینجامد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها