کد خبر: 317929
|
۱۳۹۸/۰۴/۱۳ ۱۲:۳۰:۰۰
| |

در پشت دیوار زندان‌های سعودی چه می‌گذرد؟

زنی که سه سال در زندان‌های سعودی به سر برده بود، شرایط زنان در بند محمد بن سلمان را بازگو کرد.

در پشت دیوار زندان‌های سعودی چه می‌گذرد؟
کد خبر: 317929
|
۱۳۹۸/۰۴/۱۳ ۱۲:۳۰:۰۰

اعتمادآنلاین| زنی که سه سال در زندان‌های سعودی به سر برده بود، شرایط زنان در بند محمد بن سلمان را بازگو کرد.

به گزارش اعتمادآنلاین، «یمنا محمد دسای» زن سعودی که سه سال در زندان‌های محمدبن سلمان اسیر بود، بخش‌هایی از مشکلات زندانیان زن و شرایط این زندان‌ها را بازگو کرد.

این زن که سخنانش از شبکه «الجزیره مباشر» به طور مستقیم پخش می‌شد، اعلام کرد سه سال در زندان‌های «ذهبان»، «حایر» و «طرفیه» گذرانده و در برخورد با زندانیان زن در این زندان‌ها متوجه شده که 95 درصد آنها همانند او بی‌گناه زندانی شده‌اند؛ برخی از آنها به همراه فرزندان خود در زندان بوده‌اند و چهار زن نیز در دوره‌ای که او در آنجا حضور داشته داخل زندان وضع حمل کرده‌اند.

او خبر داد: گرچه من به همراه خواهرم آزاد شدم، اما بسیاری دیگر از زنان سعودی همچنان در زندان به سر می‌برند.

یمنا اضافه کرد: سال اولی که بازداشت شدم فقط هشت زن در اسارت بودند، اما هنگام خروج من، تعداد آنها به بیش از 30 زندانی از جمله چند دختر نوجوان رسیده بود. جهان تنها از وجود آن زنانی مطلع شد که افرادی موفق شدند نام آنها را به رسانه‌ها برسانند یا خانواده‌هایشان جرات پیدا کردند در مورد بازداشت‌شان سخن بگویند؛ دیگران همچنان گمنام هستند.

به گفته او اتهام همه آنها یا فعالیت‌های سیاسی است یا دفاع از حقوق بشر، و به این دو دلیل در زندان به سر می‌برند.

این زن عربستانی همچنین فاش کرد که یکی از دختران نوجوان زندانی به او خبر داده است تمامی اعضای خانواده‌اش در زندان‌های مختلف عربستان هستند.

او خواستار پایان دادن به سکوت در برابر این ظلم بزرگ شد و گفت: تا چه زمانی باید هزاران زندانی در بند آل سعود، صرفاً در چارچوب عدد و رقم به جهان معرفی شوند؟

به گفته یمنا، به دلیل فشارهای امنیتی بر خانواده و اقوام زندانیان، آنها نیز حاضر به افشای حقیقت نیستند.

در بخش دیگری از سخنان این زن عربستانی آمده است: تمامی بازداشت‌شدگان در زندان‌های سعودی در معرض شکنجه‌های روحی و روانی قرار می‌گیرند، مدت‌های زیاد در سلول‌های انفرادی نگهداری می‌شوند و اجازه تماس گرفتن با خانواده را ندارند. یکی از زنان بازداشت‌شده به نام حنان 2 سال کامل در حالی در زندان به سر برد که هیچ اطلاعی از سرنوشت خانواده‌اش نداشت، به طوری که تنها خواسته‌اش به اجازه یافتن برای اطمینان از وجود آنها محدود می‌شد.

در ماه‌های سرد زمستان، آب گرم به طور کامل در زندان قطع می‌شود در حالی که ورود صابون و دیگر مواد شوینده نیز ممنوع است.

یکی دیگر از شکنجه‌های روحی و روانی در زندان‌های آل سعود، مجبور کردن زنان زندانی به امضای برگه‌های طلاق است.

او در پایان گفت: در بهترین شرایط هرچند روز یک بار اجازه هواخوری به ما داده می‌شد، کمااینکه یکی از زنان، با چهار فرزند خردسالش، اجازه داشتند روزی چند دقیقه برای قرار گرفتن در معرض اشعه آفتاب به بیرون از سلول بروند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها