دبیر انجمن لبنی ایران:

تعیین قیمت لبنیات مطابق با دستورالعمل قانونی بود/ تعیین قیمت 14 قلم محصول لبنی با ستاد تنظیم بازار و مابقی با کارخانه‌ها است

رضا باکری، دبیر انجمن لبنی ایران اعلام کرد: قیمت لبنیات مطابق با دستورالعمل قانونی از مجموع بهای تمام شده تولید و 14 درصد سود تعیین شده است.

تعیین قیمت لبنیات مطابق با دستورالعمل قانونی بود/ تعیین قیمت 14 قلم محصول لبنی با ستاد تنظیم بازار و مابقی با کارخانه‌ها است
کد خبر: 318015
|
۱۳۹۸/۰۴/۱۳ ۰۹:۴۶:۰۲

اعتمادآنلاین| رضا باکری، دبیر انجمن لبنی ایران در واکنش به غیرقانونی بودن افزایش بیش از 6 درصدی قیمت لبنیات، گفت: بر اساس قانون تعیین قیمت 14 قلم محصول لبنی به ستاد تنظیم بازار است و این ستاد مسئول تعیین و اجرای قیمت این محصولات است.

وی یادآور شد: 3 قلم محصول لبنی که جزو کالای اساسی هستند نیز در لیست این 14 قلم کالا قرار دارند.

باکری این 3 قلم محصول لبنی را شیر، ماست و پنیر با درصد چربی ، بسته بندی و وزن متفاوت عنوان کرد.

وی درباره نحوی قیمت گذاری مابقی محصولات لبنی توضیح داد: هر چند قیمت‌گذاری مابقی محصولات لبنی به کارخانه‌ها واگذار شده است، اما باید با رعایت دستورالعمل تعیین شده باشد. در دستورالعمل تعیین قیمت توسط کارخانه‌ها آمده است که قیمت محصولات لبنی هر کارخانه با توجه به قیمت تمام شده در آن کارخانه، به علاوه سود مجاز توسط آن‌ها تعیین می‌شود.

به گفته دبیر انجمن لبنی ایران، ستاد تنظیم بازار تنها مرجع قانونی تعیین قیمت برای کالاهای اساسی است و هر قیمتی که در این ستاد برآورد و ابلاغ شود، قانونی و قابل اجرا است.

باکری در پایان تاکید کرد: در شرایط کنونی اظهار نظرات درباره تصمیمات قانونی باید کارشناسی و با دقت باشد چراکه هر صحبت غیر کارشناسی موجب متشنج شدن جو بازار و جامعه می‌شود.

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها