محمدرضا تابش با اشاره به طرح حیات شبانه تهران عنوان کرد؛

حیات شبانه می‌تواند به تقویت روحیه مردم کمک کند

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: حیات شبانه می‌تواند به رفع بیکاری و تمدد اعصاب کمک کند و به همین منظور حکومت نیز باید امنیت را در این طرح برقرار کند.

حیات شبانه می‌تواند به تقویت روحیه مردم کمک کند
کد خبر: 318064
|
۱۳۹۸/۰۴/۱۳ ۱۲:۱۰:۰۷

اعتمادآنلاین| محمدرضا تابش ، با اشاره به طرح حیات شبانه گفت: واقعیت این است که کلان شهرها با یک معضلات پیچیده چند وجهی رو به رو هستند که باید تمام موضوعات و مسائل را در تصمیم‌گیری‌ها مد نظر قرار دهیم.

نماینده مردم اردکان در مجلس افزود: تهران با آن جمعیت بسیار و فراگیری که دارد و تنوع فعالیت‌ها، شغل‌ها، کارها و درگیری‌های عصبی و استرس‌های که مردم با آن رو به رو هستند و همچنین تنگنای زمانی و چند شیفت کار کردن می‌طلبد که این فرصت برای مردم فراهم شود تا شب‌ها اقشار مختلف بتوانند نیازهای زندگی را تامین کنند و حتی برای تمدد اعصاب و روحیه قدمی بزنند و به پارک، سینما یا ورزشگاه بروند و این امکان باید برای آنها فراهم شود.


حیات شبانه می‌تواند به تقویت روحیه مردم کمک کند

وی با بیان اینکه امنیت نداشتن ایرادی است که به حیات شبانه گرفته می‌شود، تصریح کرد: حفظ امنیت شهر بر عهده حکومت است، دستاوردهای حیات شبانه شهر برای تمدّد اعصاب و تامین نیازها خیلی بیشتر از این است که بخواهیم تک بُعدی به آن بپردازیم.

حیات شبانه از تمام جهات باید بررسی شود

تابش اظهار داشت: پیشنهاد بنده این است که طرح حیات شبانه تهران از جهات گوناگون و جامعی مورد بررسی قرار گیرد و به این نکته نیز توجه کرد که این روزها اشتغالات مردم زیاد و اوقات فراغت آنها کم است و باید زمانی برای تمدّد اعصاب و آرامش داشته باشند، بنابراین باید به نحوی برنامه‌ریزی شود تا امنیت شهر در طول 24 ساعت تامین شود تا در ساعاتی از شب نیز مردم بتوانند نیازهای خود را از بیرون تهیه کنند و فروشگاه‌ها، سینماها، پارک‌ها و مراکزی که خدمات می‌دهند باز باشد تا مردم بتوانند از آنها استفاده کنند.

حیات شبانه به اشتغال‌زایی کمک می‌کند

این نماینده مردم در مجلس دهم با اشاره به اینکه برخی از نمایندگان معتقد هستند که کارگران با این طرح استثمار می‌شوند گفت: کسی که مجبور می‌شود در دو شیفت کار کند، همین باعث می‌شود که فرصت شغلی برای افرادی که می‌خواهند کار دوم داشته باشند، ایجاد شود چراکه خودشان با میل و رغبت این کار را انتخاب می‌کنند پس مسئله حل شدنی است اما چنانچه به زور بخواهند فردی را مجبور به کار دوم کنند با آن موافق نیستم.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس خاطرنشان کرد: حیات شبانه می‌تواند بیکاری، آرامش روانی و بسترسازی برای اینکه برخی از مردم بتوانند نیازهای خود را در ساعات پایانی شب نیز فراهم کنند، ایجاد می‌کند.

رئیس فراکسیون ورزش مجلس با بیان اینکه ماه رمضان متفاوت‌تراز بقیه ماه‌ها است و شرایط خود را دارد، خاطرنشان کرد: مردمی که در ماه رمضان تا سحر بیدار هستند و از سحر برای روزه داری امساک می‌کنند، نیازهایی دارند که ترجیح می دهند در شب آنها را مرتفع کنند به طور مثال خریدها و سرگرمی های خود را شب انجام دهند و با در نظر گرفتن اینکه در طول روز بخشی از رستوران‌ها و مراکز خدماتی تعطیل هستند، بنابراین لازم است تا به جبران آن، شب‌ها باز باشد.

منبع: خانه ملت

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها