کد خبر: 318105
|
۱۳۹۸/۰۴/۱۳ ۱۴:۴۰:۰۰
| |

عامل انفجارهای تونس خودش را منفجر کرد

تروریست خطرناک و فراری انفجارهای پنج‌شنبه گذشته در تونس، توسط نیروهای امنیتی این کشور در پایتخت محاصره شد و در نهایت خود را با استفاده از کمربند انتحاری منفجر کرد.

عامل انفجارهای تونس خودش را منفجر کرد
کد خبر: 318105
|
۱۳۹۸/۰۴/۱۳ ۱۴:۴۰:۰۰

اعتمادآنلاین| وزارت کشور تونس در بیانیه‌ای اعلام کرد، ایمن السمیری، تروریست فراری و خطرناک مرتبط با انفجارهای پنج‌شنبه گذشته، در محله الانطلاقه در پایتخت این کشور به دام نیروهای امنیتی افتاد و خود را منفجر کرد.

در پی عملیات تعقیب و گریز این تروریست فراری رسانه‌های تونس از برقراری حالت آماده باش و استقرار گسترده یگان‌های امنیتی ویژه پاکسازی در این محله پس از کشف مقادیری مواد منفجره در مسجد الغفران خبر دادند.

سفیان الزعق، سخنگوی وزارت کشور تونس به خبرگزاری رویترز گفت: نیروهای امنیتی السمیری را در یک عملیات تعقیب و گریز در داخل مسجد الغفران به محاصره خود درآورند. همچنین یگان‌های امنیتی مقداری مواد منفجره را از داخل این مسجد کشف و ضبط کردند.

این مسؤول وزارت کشور تونس اظهار کرد: پلیس به سمت السمیری که پیش از این تصاویرش منتشر شده بود، تیراندازی کرد.

در ادامه بیانیه یاد شده‌، آمده است، پس از عملیات طولانی تعقیب و گریز، السمیری تروریست خطرناک و فراری توسط خودروهای گشتی یگان ملی مبارزه با جرایم تروریستی در پایتخت محاصره شده و هنگام تیراندازی به سمت او، با استفاده از کمربند انفجاری خود را منفجر کرد. این انفجار هیچ‌گونه تلفات جانی در پی نداشته است.

وزیر کشور تونس اظهار کرد: وضعیت منطقه‌ای در مرزهای شرقی و غربی تونس بسیار حساس است.

دستگاه امنیتی تونس تا این لحظه گزارشی از هیچ گونه تلفات جانی یا خسارت مالی در عملیات تعقیب و گریز السمیری ارائه نکرده است.

شبکه المیادین به نقل از برخی منابع آگاه گزارش داد: السمیری عضو یک گروهک تروریستی شش نفره بود که مسؤول انفجارهای پنج‌شنبه گذشته پایتخت تونس بودند. دو نفر از اعضای این گروهک خود را منفجر کردند و سه تن دیگر از آنها بازداشت شدند.

این منابع آگاه افزودند: السمیری از پنج‌شنبه گذشته تحت تعقیب نیروهای امنیتی تونس قرار داشت.

پنج‌شنبه گذشته دو عامل انتحاری در حملاتی جداگانه علیه پلیس تونس خود را منفجر کردند که موجب کشته شدن یک نیرو پلیس و زخمی شدن تعداد دیگری از آنها شد. گروه تروریستی داعش مسؤولیت این دو حمله جداگانه را برعهده گرفت.

وزارت کشور تونس در این رابطه از کشته شدن دو تن از نیروهای امنیتی و زخمی شدن تعداد دیگر در انفجارهای پنج‌شنبه گذشته خبر داد.

وزارت دفاع تونس نیز اعلام کرد: ساختمان رادیو و تلویزیون این کشور هدف تیراندازی قرار گرفت.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها