بر اساس اعلام منابع خبری رژیم صهیونیستی؛

قطر با حمایت مالی از ایجاد منطقه صنعتی غزه موافقت کرد

برخی منابع رژیم صهیونیستی از آمادگی قطر برای حمایت مالی از ایجاد منطقه صنعتی در شرق شهر غزه و تامین 5000 فرصت شغلی برای فلسطینی‌ها خبر دادند.

قطر با حمایت مالی از ایجاد منطقه صنعتی غزه موافقت کرد
کد خبر: 318117
|
۱۳۹۸/۰۴/۱۳ ۱۵:۰۶:۰۰

اعتمادآنلاین| دوحه با حمایت مالی از ایجاد منطقه‌ای صنعتی که قرار است در گذرگاه کارنی (المنطار) واقع در شرق شهر غزه و با هدف ایجاد فرصت‌های شغلی برای 5000 فلسطینی احداث شود، موافقت کرد.

این سایت عبری زبان به نقل از یک منبع امنیتی عالی رتبه این رژیم اعلام کرد، جنبش حماس برای کارمندان خود پول می‌خواهد و ما در حال حاضر با این طرح مخالف هستیم اما راه‌های دیگری برای جلوگیری از بالا گرفتن تنش‌ها وجود دارند که در حال بررسی آنها هستیم.

طبق این گزارش، یکی از مسایل اصلی که به تازگی مطرح شده، ایجاد یک منطقه صنعتی در گذرگاه کارنی واقع در بخش اراضی فلسطینی جهت ایجاد 5000 فرصت شغلی است. این منطقه صنعتی جدید به جای شهرک صنعتی قدیمی که پس از چندین حمله تعطیل شد، ساخته می‌شود.

در این طرح احتمال موافقت رژیم صهیونیستی با ورود مواد اولیه‌ای به منطقه صنعتی بررسی می‌شود که امکان استفاده دوگانه را دارند.

یک مسؤول در مدیریت شهری رژیم صهیونیستی گفت، قطر آماده حمایت مالی از این طرح است و احتمال دارد فرصت‌های شغلی متعددی در ادارات اولیه و ثانویه آن ایجاد شود و مبالغ بزرگی به غزه سرازیر شوند، علاوه بر این امکان توسعه کشاورزی و دیگر شغل‌ها در صنایع مختلف همانند تولید پارچه، مواد غذایی و لوازم وجود دارد.

یک مسؤول امنیتی اسرائیلی دیگر تاکید کرد که اسرائیل به حمایت‌های بین‌المللی اجازه می‌دهد در راستای بهبود وضعیت انسانی ساکنان غزه وارد این منطقه شوند اما با استمرار خشونت‌ها چنین اجازه‌ای نخواهد داد و از تمامی راه‌ها برای توقف این خشونت‌ها استفاده خواهد کرد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها