کد خبر: 318148
|
۱۳۹۸/۰۴/۱۲ ۱۱:۴۰:۰۰
| |

نشست برخی نمایندگان تهران با مدیرعامل صندوق بازنشستگی فولاد

در نشست برخی نمایندگان تهران با مدیرعامل صندوق بازنشستگی فولاد موضوع بحران صندوق های بازنشستگی و ارائه گزارشی از وضعیت صندوق بازنشستگی فولاد و شرکت‌های زیرمجموعه مطرح شد.

نشست برخی نمایندگان تهران با مدیرعامل صندوق بازنشستگی فولاد
کد خبر: 318148
|
۱۳۹۸/۰۴/۱۲ ۱۱:۴۰:۰۰

اعتمادآنلاین| سیده فاطمه ذوالقدر و طیبه سیاوشی شاه عنایتی و فریده اولادقباد نمایندگان مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی سه شنبه 11 تیرماه نشستی را با عسکری مدیرعامل صندوق بازنشستگی فولاد برگزار کردند.

سیده فاطمه ذوالقدر با یادآوری بحران صندوق های بازنشستگی و مشکلات احتمالی صندوق ها در تامین مالی برای همسان سازی حقوق، خواستار ارائه گزارشی از وضعیت صندوق بازنشستگی فولاد و شرکت های زیرمجموعه شد.

فریده اولاد قباد در ادامه استفاده از ارز نیمایی و 4200 تومانی برای دخانیات که در رسانه ها و فضای مجازی منتشر شده را که محل چالش و بحث های بسیار است را به عنوان یک ابهام در عملکرد صندوق مطرح کرد.

طیبه سیاوشی، همچنین موضوع حقوق‌ مدیران صندوق را از محل‌های بحث برانگیز یادآور و در این رابطه خواستار شفاف سازی شد.

عسکری: سوءمدیریت‌ها باعث شده حجم بدهی‌های صندوق‌ها به طور چشمگیری افزایش یابد

عسکری، مدیرعامل صندوق بازنشستگی فولاد در این نشست یادآور شد: یکی از عارضه های جدی صندوق های بازنشستگی عارضه مدیریتی است که سوءمدیریت‌ها باعث شده حجم بدهی های صندوق‌ها به طور چشمگیری افزایش یابد اما خوشبختانه در اوج بحران ها صندوق بازنشستگی فولاد موفق شد نه تنها معوقات حقوق بازنشستگان را پرداخت بلکه همسان سازی در حقوق را نیز اجرایی کند.

وی افزود: در سال 97 بسیاری از شرکت‌های وابسته به این صندوق که محل درآمد برای پرداخت بدهی‌های صندوق بود سود ده شدند که کمک شایانی به روی پا ماندن صندوق کرده است.

عسکری در مورد دریافت ارز 4200 تومانی یا نیمایی ادامه داد: حتی یک دلار برای دخانیات ارز 4200 و یا نیمایی دریافت نشده و برای شفاف سازی در این مورد نیز مقرر شد اطلاعات لازم از بانک مرکزی اخذ و در جلسه ای با حضور مدیرعامل دخانیات و مدیرعامل صندوق بازنشستگی فولاد و نمایندگان این موضوع مورد بررسی و شفاف سازی شود.

منبع: خانه ملت

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها