کد خبر: 318199
|
۱۳۹۸/۰۴/۱۴ ۰۹:۲۴:۰۰
| |

احتمال کاهش قیمت خودروهای وارداتی

در‌حالی‌که تا امروز تنها 4200 دستگاه از خودروهای موجود در گمرک موفق به دریافت پلاک و ورود به بازار شده‌اند، هنوز هم مشکل حدود 10 هزار دستگاه از مدل‌های وارداتی دپو شده در گمرک وجود دارد.

احتمال کاهش قیمت خودروهای وارداتی
کد خبر: 318199
|
۱۳۹۸/۰۴/۱۴ ۰۹:۲۴:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ در‌حالی‌که تا امروز تنها 4200 دستگاه از خودروهای موجود در گمرک موفق به دریافت پلاک و ورود به بازار شده‌اند، هنوز هم مشکل حدود 10 هزار دستگاه از مدل‌های وارداتی دپو شده در گمرک وجود دارد.

موضوعی که اگر با تسهیل شرایط ترخیص از سوی سازمان استاندارد، گمرک و بانک مرکزی همراه شود، زمینه کاهش بیشتر قیمت در بازار وارداتی‌ها را فراهم می‌کند. فولکس‌واگن، کیا، تویوتا، رنو، هیوندای، میتسوبیشی و تعدادی هم سانگ‌یانگ از جمله خودروهایی هستند که تاکنون با تکمیل پروسه ثبت‌سفارش و ترخیص، موفق شده‌اند پلاک دریافت کنند. مساله‌ای که مستقیما روی قیمت این محصولات تاثیر گذاشته و در کنار نزول نسبی قیمت‌ها در بازار ارز و طلا، زمینه ثبات و تعادل را برای بازار خودروهای وارداتی فراهم کرده است.

طبیعتا وقتی از ثبات و تعادل حرف می‌زنیم همه متغیرهای حاکم بر اقتصاد ایران از جمله نرخ تورم و بهای ارز را هم در نظر می‌گیریم. در چنین شرایطی می‌توان ادعا کرد حالا قیمت مدل‌های وارداتی به نزدیکی کف قیمتی اسفندماه 97 نزدیک می‌شوند و تورمی که از ابتدای سال به این بخش تزریق شده، رفته رفته کاهش یافته و به کمترین میزان ممکن خود از ابتدای سال رسیده است. حبابی که اگر با ترخیص هرچه بیشتر خودروهای دپو شده در گمرک روبه‌رو شود، قطعا قیمت مدل‌های وارداتی را به کمتر از مقادیر فعلی می‌رساند.

منبع: خودروتک

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها