کد خبر: 318211
|
۱۳۹۸/۰۴/۱۴ ۰۹:۴۲:۴۰
| |

یک خبر خوب برای اوپک پلاس

رشد پرشتاب نرخ تولید نفت آمریکا در واکنش به افت قیمت ها از اواخر سه ماهه سوم سال 2018 آهسته شده است.

یک خبر خوب برای اوپک پلاس
کد خبر: 318211
|
۱۳۹۸/۰۴/۱۴ ۰۹:۴۲:۴۰

اعتمادآنلاین| آمار رسمی نشان داد که تولید نفت و میعانات آمریکا در ماه آوریل به رکورد 12.16 میلیون بشکه در روز صعود کرد که 1.69 میلیون بشکه در روز (16 درصد) در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته رشد داشته است.


اما آمار تولید ماهانه اداره اطلاعات انرژی آمریکا نشان می دهد که نرخ رشد از زمانی که در سه ماهه سوم سال 2018 به اوج خود رسید، آهسته شده است.

مجموع تولید نفت و میعانات آمریکا در مدت سه ماه از فوریه تا آوریل سال 2019 بر مبنای سالانه تنها 1.52 میلیون بشکه در روز رشد کرد که در مقایسه با نرخ رشد 1.97 میلیون بشکه در روز در فاصله اوت تا اکتبر سال 2018 کمتر بود.


تولید 48 ایالت آمریکا که عمدتا مربوط به مناطق شیل بوده است، در فاصله ماه‌های فوریه تا آوریل سال 2019 تنها 1.34 میلیون بشکه در روز رشد کرد که پایین‌تر از 1.81 میلیون بشکه در روز در فاصله اوت تا اکتبر سال 2018 بود.

کندی رشد تولید در تمامی مناطق بزرگ شیل آمریکا مشهود است، زیرا شرکت ها در واکنش به قیمتهای پایین‌تر، نرخ حفاری جدید و ساخت چاه ها را کمتر کرده‌اند. به عنوان مثال در بخش اسپرابری منطقه پرمیان باسین، رشد تولید سالانه از 425 هزار بشکه در روز بین اوت تا اکتبر به 300 هزار بشکه در روز در فاصله مارس تا مه کاهش یافت.

قیمت های پایین‌تر از رونق حفاری و فرکینگ که در سالهای 2017 و 2018 مشاهده شد، کاسته و کمک کرده است پیش بینی مازاد تولید در بازار جهانی نفت محقق نشود.

در سراسر آمریکا شمار دکلهای حفاری نفت 95 حلقه (11 درصد) از ماه نوامبر کاهش پیدا کرده و طبق آمار شرکت خدمات انرژی بیکرهیوز، در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 65 حلقه (8 درصد) کاهش یافته است. کندی رشد فعالیت حفاری از زمان ریزش قیمت نفت در فاصله سال 2014 تا 2016 بی‌سابقه بوده است و فشار روی تولیدکنندگان نفت شیل آمریکا را منعکس می کند. با این حال آمار مقدماتی اداره کار آمریکا نشان می دهد که اشتغال در حفاری نفت و گاز در ماه مه همچنان رشد داشت که ممکن است در ماههای آینده تحت بازبینی قرار گیرد.

تغییرات در قیمتهای نفت معمولا سه تا چهار ماه طول می کشد تا روی فعالیت حفاری تاثیر بگذارد و تاثیر آن روی تولید نیز با فاصله 9 تا 12 ماه اتفاق می‌افتد؛ بنابراین افت قیمت های نفت از اواخر سه ماهه سوم سال 2018 احتمالا همچنان باعث ملایم شدن رشد تولید تا پایان سال 2019 می شود.

به نوشته رویترز، این آمار برای اعضای اوپک و متحدانشان که تلاش می‌کنند عرضه در بازار جهانی نفت را مدیریت کرده و قیمت ها را تقویت کنند، همچنان هشداردهنده است. تلاش ها برای کاهش سطح ذخایر جهانی نفت و رساندن قیمت نفت برنت به بالای 70 دلار در هر بشکه، همانند سال 2018 ضربه به خودی است، زیرا احتمالا باعث رونق حفاری نفت شیل می شود.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها