پیشنهادی برای رفع مشکل،

ایجاد سامانه اعلام تعداد حساب‌ برای فرار از حساب‌های اجاره ای

برای حل مشکل حساب‌های اجاره ای یا حساب‌هایی که بدون اطلاع افراد در بانک‌ها افتتاح شده یا می شوند، یکی از راه حل‌ها می‌تواند ایجاد سامانه ای برای اعلام تمام حساب‌های بانکی در تمام بانک‌ها باشد.

ایجاد سامانه اعلام تعداد حساب‌ برای فرار از حساب‌های اجاره ای
کد خبر: 318222
|
۱۳۹۸/۰۴/۱۴ ۰۹:۵۷:۱۹

اعتمادآنلاین| یکی از مشکلاتی که این روزها درباره حساب‌های بانکی به وجود آمده، حساب‌های اجاره ای یا حساب‌هایی است که بدون اطلاع افراد در بانک‌ها افتتاح شده و گردش مالی بالایی دارند. به طور معمول از این نوع حساب‌ها برای اقدامات خلاف قانون و همچنین پولشویی استفاده می‌شود و فرد زمانی متوجه این موضوع می‌شود که دیگر خیلی دیر شده است.

در حال حاضر بیش از 23 هزار شعبه بانکی با بیش از 200 هزار کارمند بانک در سراسر کشور فعال هستند. بارها این اتفاق افتاده است که از شناسنامه‌ها و کارت‌های ملی مفقود یا سرقت شده سوء استفاده شده است و افراد خلافکار با استفاده از آنها و اطلاعات جعلی درباره آدرس منزل و غیره... حسابی بانکی افتتاح کرده اند.

از سوی دیگر بارها شاهد بوده ایم که برخی کلاهبرداران با چاپ آگهی در روزنامه‌ها و تشکیل پرونده استخدامی برای افراد متقاضی شغل، از اطلاعات هویتی این افراد سوء استفاده کرده‌اند. برای مقابله با چنین کلاهبرداری‌هایی چه باید کرد؟

در حال حاضر وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات سامانه ای با سرشماره های مختلف از جمله 3000150 ایجاد کرده و با دریافت کدملی هر فرد، تعداد تمام خط‌های تلفن همراه که به نام او باشد را اعلام می‌کند.

بر همین اساس، بانک‌ها نیز می‌توانند با همکاری با این وزارتخانه سامانه ای را طراحی کنند که هر فرد با شماره موبایلی که به نام خود اوست، کد ملی‌اش را برای آن سامانه پیامک کرده و از تعداد حساب‌هایی که در هر بانک دارد، مطلع شود. ایجاد این سامانه می‌تواند مانع از ادامه سوء استفاده از حساب‌های بانکی شود که بدون اطلاع فرد در بانک‌ها افتتاح شده است.

همچنین افراد می‌توانند به طور دوره ای نسبت به استعلام از تعداد حساب‌های بانکی خود اقدام کنند و دیگر نگران سوء استفاده از اطلاعات هویتی‌شان برای کسب و کارهای خلاف قانون نباشند.

منبع: ایبِنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها