رئیس سازمان برنامه و بودجه :

27 هزار میلیارد تومان برای طرح های نیمه تمام عمرانی اختصاص داده شد

رئیس سازمان برنامه و بودجه با بیان این که امسال با وجود محدودیت منابع مالی، 43 هزار میلیارد تومان برای تکمیل طرح‌های نیمه تمام عمرانی در نظر گرفته شده است گفت: تاکنون 27 هزار میلیارد تومان از این اعتبار تخصیص یافته است.

27 هزار میلیارد تومان برای طرح های نیمه تمام عمرانی اختصاص داده شد
کد خبر: 318225
|
۱۳۹۸/۰۴/۱۴ ۰۹:۵۹:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ رئیس سازمان برنامه و بودجه با بیان این که امسال با وجود محدودیت منابع مالی، 43 هزار میلیارد تومان برای تکمیل طرح‌های نیمه تمام عمرانی در نظر گرفته شده است گفت: تاکنون 27 هزار میلیارد تومان از این اعتبار تخصیص یافته است.

نوبخت در ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی یزد افزود: تاکنون 27 هزار میلیارد تومان از این اعتبار تخصیص یافته که افزون بر 40 درصد آن ملی و بیش از 50 درصد نیز استانی است.

وی اظهار داشت: تصمیم ما براین است، این مبلغ برای طرح‌ هایی هزینه شود که امسال قابل بهره برداری باشد یعنی برای این طرح‌ها سرمایه گذاری بسیاری در سال‌های گذشته صورت گرفته اما نیمه تمام ماندند.

نوبخت با بیان اینکه بالغ بر 80 هزار طرح عمرانی نیمه تمام در کشور وجود دارد، افزود: علاوه بر این طرح‌های موجود، برخی طرح‌ها نیز از سوی شورای برنامه ریزی شهرستان‌ها و مجلس بنا به ضرورت به آنها اضافه می‌شود.

وی تکمیل طرح‌های عمرانی نیمه تمام را از اولویت اصلی دولت دانست که باعث اشتغال و توسعه کشور می‌شود و تصریح کرد: برای تکمیل این طرح‌ها، حداقل 400 هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه عبور از شریط سخت و بحرانی مقابل روی کشور با همت و تلاش همه بخش‌ها میسر می‌شود، افزود: کشور با افت شدید درآمد امسال مواجه که برای رفع این مشکل، اول باید دخل و خرج کشور تنظیم شود، که این کار مهم انجام شده است.

وی اضافه کرد: 448 هزار میلیارد تومان در مجلس برای تقسیم بین دستگاه‌ها تصویب شده اما با توجه به کمبود منابع تلاش شده تا با صرفه جویی بودجه به 386 هزار میلیارد تومان تقلیل یابد که 62 هزارمیلیارد تومان صرفه جویی در هزینه‌ها را حاصل می‌کند.

رئیس سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه لیستی از طرح نیمه تمام قابل بهره برداری در کشور آماده شده، افزود: رویکرد اقتصاد مقاومتی، پاسخ محکمی به استکبار است و تمام تلاش خود را برای تحقق اهداف آ. به کار می‌بندیم.

نوبخت با بیان اینکه امور کشور باید با روحیه تدبیر پیش برود، تصریح کرد: آزاد راه تهران به شمال که 25 سال نیمه تمام مانده، ظرف چندماه آینده به بهره برداری می‌رسد و موجب کاهش فاصله 60 کیلومتر مرکز به شمال کشور می‌شود.

وی ادامه داد: توسعه اشتغال و تولید رونق اولویت اصلی کشور است و امسال ایجاد 986 هزار 998 نفر فرصت شغلی در کشور هدف گذاری شده است. نوبخت گفت: دولت بر این اعتقاد است که پشت اتاق درهای بسته نمی‌توان کشور را اداره کرد و هدف از سفر به استان‌ها بررسی و برنامه ریزی مناسب برای اجرای طرح‌ها و رفع مشکلات است.

وی در بخشی از سخنان خود با بیان اینکه در یک جنگ بزرگ اقتصادی هستیم و با استناد ملاحظه تحریم‌هایی که تاکنون توسط قدرت‌های بزرگ اعمال شده، سخت‌ترین نوع تحریم‌ها را تحمل می‌کنیم، افزود: سخت‌ترین نوع تحریمی که تاکنون اعمال شده برای عراق و لیبی تحت عنوان نفت در برابر غذا بوده و به این کشورها اجازه می‌دادند به اندازه نیاز مردم برای تغذیه نفت بفروشند ولی آن را هم از مردم ایران دریغ کرده‌اند.

نوبخت افزود: رئیس جمهور آمریکا غیر از اینکه بخواهد یک عکس یادگاری بگیرد و مسائل تبلیغاتی خودش را دنبال کند، از مذاکره با ایران هدف دیگری ندارد و نتایج مذاکرات کره شمالی با ترامپ مبین این رویکرد تبلیغات است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه تصریح کرد: اینکه فکر کنیم اینها دلشان برای مردم ما می‌سوزد کاملاً اشتباه است و دیدیم که محصولات غذایی و دارو را هم به مردم ما تحریم کردند.

منبع: تسنیم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها