کد خبر: 318289
|
۱۳۹۸/۰۴/۱۴ ۱۱:۴۵:۴۲
| |

نمی‌شود بودجه را به یک وزارتخانه داد و تنظیم بازار را از وزارتخانه دیگری توقع داشت

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: به جای تقاضای تشکیل وزارت بازرگانی صفر تا صد کنترل و تنظیم بازار اقلام کالاهای اساسی به یک وزارتخانه واگذار شود؛ نمی‌شود بودجه را به یک وزارتخانه داد و آنگاه تنظیم بازار را از وزارتخانه دیگر توقع داشت.

نمی‌شود بودجه را به یک وزارتخانه داد و تنظیم بازار را از وزارتخانه دیگری توقع داشت
کد خبر: 318289
|
۱۳۹۸/۰۴/۱۴ ۱۱:۴۵:۴۲

اعتمادآنلاین| محمد حسینی‌کیا عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی و در پاسخ به این سؤال که آیا ادعای رئیس‌جمهور مبنی بر رفع مشکلات معیشتی مردم ظرف یک هفته بعد از تشکیل وزارت بازرگانی امکان پذیر است، گفت:‌موضوع تشکیل وزارت بازرگانی دو بار در مجلس رای‌گیری شد اما رای نیاورد، به نظرم این بار هم رای نخواهد آورد.

هزینه دو هزار میلیارد تومانی برای تشکیل وزارت بازرگانی

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه تشکیل وزارت بازرگانی بار مالی زیادی دارد، افزود: تشکیل این وزارتخانه دو هزار میلیارد تومان هزینه در بر خواهد داشت.

وی با بیان اینکه اعلام می‌کنند که هزینه‌های تشکیل وزارت بازرگانی از محل صرفه‌جویی هزینه‌ها تامین می‌شود، گفت:‌ این در حالی است که پول وجود ندارد تا از محل صرفه‌جویی آن هزینه‌ تشکیل این وزارتخانه تامین شود.

این نماینده مجلس شوای اسلامی با بیان اینکه بسیاری از کشورهای پیشرفته و توسعه یافته در دنیا در زمینه صنعت و بازرگانی دارای یک وزارتخانه هستند، بیان داشت: اگر در شرایط فعلی این وزارتخانه تفکیک و پس از مدتی باز هم درخواست ادغام آن مطرح شود چه فایده‌ای به کشور می‌رسد؟

اختیارات کامل تنظیم بازار کالاهای اساسی به یک وزارتخانه واگذار شود

حسینی‌کیا با اشاره به اینکه مباحث مطرح شده پیرامون تفکیک به دلیل کنترل بازار چند قلم کالای اساسی است، گفت: اختیارات این 10 یا چند قلم کالای اساسی را یا به وزارت صنعت و یا به وزارت جهاد کشاورزی به طور کامل واگذار کنند تا این بحث‌ها هم تمام شود.

80 درصد بودجه کالاهای اساسی در اختیار وزارت جهاد کشاورزی است

وی بیان داشت:‌ از یک طرف وزارت صنعت را مسئول تنظیم بازار می‌دانند و از آن طرف بیش از 80 درصد از بودجه 14 میلیاردی دلاری برای واردات کالاهای اساسی در اختیار وزارت جهاد کشاورزی است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت:‌نمی‌شود پول را به یک وزارتخانه داد و آن گاه وزارتخانه دیگری پاسخگوی تنظیم بازار باشد.

حسینی‌کیا اظهار داشت: این مسائل باید تجمیع شود یعنی تنظیم بازار کالاهای اساسی و بودجه آن در اختیار یک وزارتخانه باشد و آن وزارتخانه از صفر تا صد مسئولیت تنظیم بازار و تمام مسائل مربوط به کالاهای اساسی را بر عهده داشته باشد.

وعده رئیس‌جمهور برای رفع مشکلات معیشتی با تشکیل وزارت بازرگانی مثل وعده برجام است

وی در پاسخ به این سؤال که ادعای رئیس‌جمهور درباره بهبود معیشت مردم ظرف یک هفته در صورت تشکیل وزارت بازرگانی امکان پذیر است، گفت: این هم مثل برجام است. اگر قرار بود حل شود تا الان حل شده بود.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها