مدیرکل دفتر تامین مسکن کمیته امداد امام خمینی (ره) خبر داد:

تکمیل خانه‌های مددجویان سیل‌زده کمیته امداد تا پایان تیرماه

ابراهیم بازیان، مدیرکل دفتر تامین مسکن و امور مهندسی ساختمان کمیته امداد امام خمینی (ره)، از اتمام عملیات تعمیر 18 هزار واحد مسکونی آسیب‌دیده تا پایان تیر ماه جاری به جز مواردی که تعمیر آنها در مرداد ماه به پایان خواهد رسید، خبر داد.

تکمیل خانه‌های مددجویان سیل‌زده کمیته امداد تا پایان تیرماه
کد خبر: 318320
|
۱۳۹۸/۰۴/۱۴ ۱۳:۳۶:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ ابراهیم بازیان افزود: در حادثه سیل امسال 30 هزار مسکن خانوارهای تحت حمایت کمیته امداد آسیب دیده و تعدادی نیز به صورت کامل تخریب شده است.

وی تصریح کرد: از این تعداد 18 هزار واحد آسیب دیده نیازمند تعمیراتی بودند که از همان اوایل حادثه عملیات بازسازی و تعمیر این واحدها آغاز شد.

بازیان با بیان اینکه از 30 هزار واحد مسکونی آسیب دیده مناطق سیل زده 12 هزار واحد به طور کامل تخریب شده است، اظهار داشت: از این آمار 9500 واحد مربوط به مناطق روستایی و 2500 واحد نیز مربوط به مناطق شهری بوده است.

وی با اشاره به اینکه عملیات ساخت مسکن مددجویان از هفته دوم پس از سیل آغاز شد، افزود: سرعت در اقدام و کیفیت در ارائه مسکن مناسب و مقاوم هدف اصلی ما در بازسازی است.

مدیرکل دفترمسکن کمیته امداد اظهار داشت: در چارچوب سیاست‌ها و راهبردهای قرارگاه بازسازی و نوسازی وزارت کشور که بنیاد مسکن متولی بازسازی مسکن‌های آسیب دیده شده است، ما نیز بر همین اساس پس از شناسایی و ارزیابی واحدهای آسیب دیده بر مبنای نیاز به تعمیرات یا بازسازی کامل، از طریق تأمین اعتبارات مالی، عقد قرارداد با بانک‌ها و اخذ تسهیلات بلاعوض اقدامات خود را آغاز کردیم.

وی تصریح کرد: با این حال به لحاظ فراز و نشیب‌هایی که پیش آمد، این مهم با روند کندی مواجه شد که پس از تصمیمات قرارگاه بازسازی و نوسازی وزارت کشور این روند روبه بهبود است و امیدواریم در هفته آینده سرعت خوبی داشته باشد.

بازیان با بیان اینکه برای احداث واحدهای تخریب شده 9 ماه زمان در نظر گرفته‌ایم، گفت: امیدوارم با توجه به برنامه زمانبندی شده و همکاری دیگر دستگاه‌ها بتوانیم عملیات احداث را با سرعت بیش‌تری پیش برده و قبل از فرارسیدن فصل سرما اقدامات خوبی انجام دهیم.

در پی وقوع بارش‌های سنگین و کم سابقه از ابتدای سال در استان‌های شمالی، غربی و جنوب غربی کشور و به دنبال آن جاری شدن سیلاب، خسارات جانی و مالی فراوانی به این مناطق وارد شده است و در این میان، استان‌های گلستان، خوزستان، لرستان و فارس، بیشترین آسیب‌ها را متحمل شدند.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها