رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور‌ عنوان کرد:

گسترش حضور زنان در دهیاری‌ها/ 3576 نفر از دهیاران زن هستند

مهدی جمالی‌نژاد، رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور‌ گفت: در شرایط کنونی کشور شاهد جنگ اراده و خدمات شبانه‌روزی از سوی شهرداری‌ها و دهیاری‌ها هستیم.

گسترش حضور زنان در دهیاری‌ها/ 3576 نفر از دهیاران زن هستند
کد خبر: 318347
|
۱۳۹۸/۰۴/۱۴ ۱۳:۴۶:۰۰

اعتمادآنلاین| مهدی جمالی‌نژاد،‌ رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور‌، در سخنان پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران به مناسبت روز شهرداری‌ها و دهیاری‌ها گفت: ابتدا دهه کرامت و روز شهرداری ها و دهیاری‌ها را تبریک می گویم. مردم ایران پیروزی انقلاب را رقم زدند،‌ مردمی که هرگز چنین تجربه‌ای را نداشتند. این مردم بعدها مدیریت جنگ را برعهده گرفتند،‌جوانانی که سطح راهبردی، عملیاتی و تاکتیکی نظام کشور در دفاع مقدس را اداره کردند و از همین مردم شهید باکری‌ها،‌ باقری‌‌ها،‌ بابایی‌ها،‌ خرازی‌ها،‌ همت‌ها، و فکوری‌ها سر برآمدند.

وی در ادامه با اشاره به نقش مردم در پیشرفت و شکوفایی کشور تصریح کرد: همین مردم خرمشهر را آزاد کردند و از الوند در عملیات والفجر 8 گذر کردند. این مردم تحول فناوری موشکی را ارتقا دادند،‌ صنعتی شدن و غنی سازی اورانیوم را آغاز و خودکفایی در حوزه‌های پزشکی را رقم زدند و انقلابی در نظام پزشکی کشور ایجاد کردند. این مردم پهپاد فوق پیشرفته آمریکا را شکار کردند.

جمالی‌نژاد در ادامه افزود: حاکمیت این نگاه ارزشی و اعتماد به توانمندی این مردم باعث شد تا امروز میدان جنگ عوض شود و دامنه آن به موضوعات اقتصادی کشیده شود.

وی با بیان اینکه همین نظام اعتقادی در شهرداری‌ها و دهیاری‌ها به عنوان یک نهاد شکل گرفته از دل مردم ایجاد شده است تصریح کرد: این نهاد به عنوان تجلی‌گاه اراده مردم در امور محلی از این قاعده مستثنی نیست.

رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور‌ با اشاره به اینکه اکنون مصداق بارز جنگ اراده‌ها را می‌بینیم افزود: اجرای پروژه‌های عمرانی فراوان در کشور،‌ از نمونه‌های بارز جنگ اراده‌ها است.

وی با اشاره به اقدامات شهرداری‌ها و دهیاری‌ها افزود: اکنون 40 پروژه زودبازده عمرانی در مسیر سازندگی در کنار هزاران پروژه‌ کشور در حال اجراست. شهرداری‌ها و دهیاری‌ها در سیل اخیر مصداق بارز اراده مردم را به نمایش گذاشتند. وقوع همزمان چنین سیلی در 25 استان کشور‌،‌ بی‌سابقه بود و اگر همت و همدلی مردم و هم‌افزایی دستگاه‌های نظامی،‌ انتظامی،‌ سپاه، و بسیج نبود این اتفاق ارزشمند رخ نمی‌داد.

جمالی‌نژاد با بیان اینکه در شرایط کنونی کشور شاهد جنگ اراده وخدمات شبانه‌روزی از سوی شهرداری‌ها و دهیاری‌ها هستیم به خدمات این نهادها اشاره و اظهار داشت: مرمت و بازسازی بافت‌های فرسوده،‌ مدیریت پسماند،‌ ایجاد بستر مناسب جهت هم افزایی علمی در حرکت به سمت شهر ایده‌آل و 300 ماموریت مختلف از جمله وظایف شهرداری‌ها و دهیاری‌ها است و اکنون در حال خدمت رسانی هستند.

وی همچنین با اشاره به اینکه وظیفه وزارت کشور و سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها است تا برای فعالیت مناسب شاغلین در شهرداری‌ها فضاسازی مناسب داشته باشند افزود: خواهران و برادران شما در شهرداری‌ها تلاش می‌کنند سطح خدمات عمرانی،‌ اجتماعی،‌ اقتصادی و فرهنگی را به دل شهرها و روستاها برسانند.

رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور‌ در ادامه به بخش‌هایی از اقدامات دهیاری‌ها و شهرداری‌ها اشاره کرد و گفت: با استقرار نهاد دهیاری‌ها،‌ پس از انقلاب به 37059 مرکز افزایش یافت،‌ و سهم توسعه دهیاری‌ها از 25 درصد به 35 درصد رسید. اکنون 19 هزار میلیارد تومان اعتبار متمرکز بین روستاها تقسیم شده است.

وی در ادامه افزود: ترویج کارآفرینی در مراکز روستایی با شناسایی بیش از 3 هزار طرح کارآفرینی از دیگر اقدامات صورت گرفته است.

جمالی‌نژاد با اشاره به گسترش حضور بانوان در دهیاری‌ها اظهار داشت: اکنون 3576 نفر از دهیاران بانوان هستند.

منبع:ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها