نگرانى اسرائیل از انتخاب جوزپ بورل

روزنامه صهیونیستی «تایمز اسرائیل» گزارش داد که «جوزپ بورل» جانشین «فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با مواضعی در انتقاد از این رژیم و همچنین طرفداری از ایران، موجب نگرانی مقامات رژیم اشغالگر شده است.

نگرانى اسرائیل از انتخاب جوزپ بورل
کد خبر: 318360
|
۱۳۹۸/۰۴/۱۴ ۱۴:۳۰:۵۲

اعتمادآنلاین| به نوشته این روزنامه صهیونیستی، مقامات اسرائیلی با نگرانی تحولات مربوط به تغییر مقامات ارشد اتحادیه اروپا را دنبال می کنند؛ جایی که فردی که بتازگی ایده شناسایی یکجانبه کشور فلسطین را مطرح کرده و با قاطعیت از ایران جانبداری می کند، قرار است مسئول بعدی سیاست خارجی این اتحادیه باشد.

شورای اتحادیه اروپا سه شنبه گذشته بورل وزیر خارجه اسپانیا و از اعضای حزب حاکم کارگران سوسیالیست آن کشور را به عنوان دیپلمات ارشد جدید اتحادیه اروپا معرفی کرد. همچنین در تصمیمی غافلگیر کننده، «اورسولا فان درلاین» وزیر دفاع آلمان از اعضای حزب اتحاد دمکرات مسیحی به رهبری «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان نیز به عنوان رئیس جدید کمیسیون اروپا معرفی شده است.

به نوشته این روزنامه صهیونیستی، شورای اتحادیه اروپا دو فرد دیگر را نیز برای تصدی دو پست دیگر در اتحادیه اروپا معرفی کرد، هر چند که اینها تاثیر کمتری بر روابط اتحادیه اروپا - اسرائیل خواهند داشت: «شارل میشل» نخست‌وزیر بلژیک به عنوان رئیس شورای اتحادیه اروپا و «کریستین لاگارد» رئیس فعلی صندوق بین المللی پول به عنوان رئیس بانک مرکزی اروپا معرفی شدند.

به نوشته تایمز اسرائیل، از آنجا که این انتصابها هنوز به تائید پارلمان اروپا نرسیده اند، رژیم صهیونیستی هنوز اظهار نظر رسمی در این ارتباط نکرده، اما مقامات این رژیم در بیت المقدس در بهترین حالت، این انتصاب‌های جدید را وضعیتی متغیر و نامشخص می دانند.

بورل که از سال 1993 در عرصه سیاسی فعال بوده است، به عنوان فردی به شدت منتقد اسرائیل شناخته می شود. در همین ارتباط، «باس بلدر» از اعضای هلندی پارلمان اروپا و از طرفداران اسراییل در توییتر نوشت: بیم آن را دارم که دوران دشوارتری در روابط بین اتحادیه اروپا و اسرائیل در راه باشد.

یک مقام دیپلماتیک رژیم صهیونیستی که خواسته نامش فاش نشود نیز گفته است: با بودن بورل، کار ما آسان نخواهد بود.

به نوشته این روزنامه صهیونیستی، مسئول آتی سیاست خارجی اتحادیه اروپا همچنین از منتقدان جدی «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا است و او همچنین با مواضعی در حمایت از ایران شناخته شده است. به عنوان مثال او در ماه فوریه (بهمن) در پیامی توییتری بدون هر گونه انتقادی از ایران، چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی را تبریک گفت.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها