مدیر کل حمایت از پایداری مشاغل و بیمه بیکاری وزارت کار:

4800 کارگر مناطق سیل زده مقرری بیمه بیکاری دریافت کردند

کریم یاوری، مدیر کل حمایت از پایداری مشاغل و بیمه بیکاری وزارت کار با تشریح آخرین وضعیت پرداخت مقرری بیمه بیکاری به کارگران مناطق سیل زده، از پرداخت مقرری به 4800 کارگر در این مناطق خبر داد.

4800 کارگر مناطق سیل زده مقرری بیمه بیکاری دریافت کردند
کد خبر: 318440
|
۱۳۹۸/۰۴/۱۵ ۰۹:۳۵:۲۶

اعتمادآنلاین| پس از وقوع سیل در فروردین ماه امسال که چندین استان کشور را درگیر کرد، بخشی از صنایع، کارگاه‌ها و بخش‌های مختلف اقتصادی نیز با مشکل مواجه شدند و مشاغل تعدادی از نیروی کار تحت تأثیر سیل قرار گرفت.

در همان زمان برآوردها نشان می‌داد حدود 10 هزار نیروی کار در استان‌های مختلف تحت تأثیر سیل، امکان اشتغال مجدد نداشتند.

اگرچه بر اساس قانون بیمه بیکاری، در شرایط عادی فقط بیکارانی که حداقل 6 ماه سابقه پرداخت بیمه داشته باشند مشمول دریافت مقرری بیمه بیکاری می‌شوند، اما در استان‌های درگیر سیل، حتی آن دسته از کارگرانی که سابقه بیمه پردازی آنها کمتر از 6 ماه بود نیز مشمول دریافت حمایت مقرری بیمه بیکاری شدند.

در همین زمینه کریم یاوری، مدیر کل حمایت از پایداری مشاغل و بیمه بیکاری وزارت کار با اشاره به آخرین وضعیت پرداخت مقرری بیمه بیکاری به کارگران مناطق سیل زده اظهار داشت: تا پایان خرداد ماه امسال حدود 4800 نفر از کارگران مناطق سیل زده که کارگاه‌های آنها در اثر حادثه سیل دچار مشکل شده‌اند از حمایت مقرری بیمه بیکاری بهره مند شده‌اند و مقرری بیمه بیکاری به حساب آنها نیز واریز شده است.

این مقام مسئول در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکید کرد: حسب دستور و تاکید وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تمام همکاران ستادی وزارتخانه و سازمان تأمین اجتماعی در مناطق سیل زده تا پایان حل مشکلات کارگران که در اثر حادثه ناشی از سیل با مشکل مواجه شده‌اند از آنها حمایت خواهند کرد.

مدیر کل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری ادامه داد: هم اکنون 260 هزار نفر از کارگران در سراسر کشور که بدون میل و اراده از کار بیکار شده‌اند، تحت پوشش دریافت ماهانه مقرری بیمه بیکاری قرار دارند.

وی همچنین گفت: تعداد مقرری بگیران بیمه بیکاری نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود 17 درصد افزایش را نشان می‌دهد.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها