کد خبر: 318455
|
۱۳۹۸/۰۴/۱۵ ۰۸:۴۷:۰۰
| |

آیت‌الله فاطمی‌نیا پس از دوره شیمی درمانی به جلسات عمومی بازگشت

جلسات درس اخلاق آیت‌الله فاطمی‌نیا که سال قبل به دلیل بیماری سرطان ایشان تعطیل شده بود، هفته گذشته از سر گرفته شد.

آیت‌الله فاطمی‌نیا پس از دوره شیمی درمانی به جلسات عمومی بازگشت
کد خبر: 318455
|
۱۳۹۸/۰۴/۱۵ ۰۸:۴۷:۰۰

اعتمادآنلاین| دی‌ماه سال گذشته بود که جلسات هفتگی آیت‌الله سید عبدالله فاطمی‌نیا لغو شد و پس از مدتی خبر رسید که این استاد اخلاق به دلیل بیماری، برای مدتی قادر به حضور در جلسات و محافل سخنرانی نیست و جلسات سخنرانی ایشان تا اطلاع ثانوی تعطیل شد.

این خبر بسیاری از علاقه‌مندان این روحانی محبوب را نگران کرد و همه در پی این بودند که از جزئیات بیماری استاد فاطمی‌نیا مطلع شوند.

در همان ایام یکی از نزدیکان استاد فاطمی‌نیا در گفت‌وگو با رسانه‌ها اعلام کرد که پس از بررسی آزمایشها توسط پزشکان، اعلام شده که استاد مبتلا به سرطان شده‌اند. وی در ادامه گفته بود که در حال حاضر شیمی درمانی آغاز شده و حال عمومی ایشان خوب است و قرار است جلسات شیمی درمانی ادامه پیدا کند و پزشکان نسبت به بهبودی استاد ابراز امیدواری کرده‌اند.

پس از این خبر، دیگر خبر موثقی از وضعیت آیت‌الله فاطمی‌نیا شنیده نشد تا اینکه هفته گذشته اعلام شد جلسه این استاد اخلاق در روز جمعه که مصادف بود با شب شهادت امام صادق (ع) در مسجد جامع ازگل برگزار می‌شود.

استاد فاطمی‌نیا در این جلسه حضور یافت و در اولین سخنرانی خود بعد از دوران بیماری، از همه کسانی که برای بهبودی وی دعا کردند و نگران و پیگیر بیماری‌شان بودند، تقدیر و تشکر کرد و در ادامه درباره مقام علمی امام صادق (ع) و تشکیل حوزه تربیتی آن حضرت سخنرانی کرد.

سید عبدالله فاطمی‌نیا، مجتهد، خطیب، استاد اخلاق، مورخ و کتابشناس است. او در سال 1325 در تبریز متولد شد و از کودکی تحت تربیت دینی و علمی پدر خود (سید اسماعیل اصفیایی شند آبادی)، که از علمای اهل عرفان بود، قرار گرفت. وی نزد اساتید بزرگی مانند آیات عظام حسن مصطفوی (از شاگردان سید علی قاضی) علامه طباطبایی، سید محمدحسن الهی طباطبایی (برادر کوچکتر علامه طباطبایی)، محمدتقی آملی، بهاءالدینی، محمد تقی بهجت تحصیل و تلمذ کرده است و جلسات سخنرانی او در تهران پرطرفدار است.

منبع: ایرناپلاس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها