کد خبر: 318491
|
۱۳۹۸/۰۸/۰۸ ۱۳:۰۰:۰۰
| |

امید محمدی، وکیل پایه‌یک دادگستری، در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین» پاسخ می‌دهد:

آیا در تبدیل کاربری ملکی، اخذ عوارض تغییر کاربری قانونی است؟

آیا در تبدیل کاربری ملکی از انباری به تجاری، شهرداری می‌تواند عوارضی تحت عنوان عوارض تبدیل یا عوارض تجاری دریافت کند؟

آیا در تبدیل کاربری ملکی، اخذ عوارض تغییر کاربری قانونی است؟
کد خبر: 318491
|
۱۳۹۸/۰۸/۰۸ ۱۳:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| میراندا مهدوی- پرسش مخاطبان اعتمادآنلاین: آیا در تبدیل کاربری ملکی از انباری به تجاری، شهرداری می‌تواند عوارضی تحت عنوان عوارض تبدیل یا عوارض تجاری دریافت کند؟


امید محمدی، وکیل پایه‌یک دادگستری، پاسخ می‌دهد: اخذ عوارض تغییر کاربری غیرقانونی است، اما در صورت رای به ابقای تغییر کاربری از سوی کمیسیون ماده 100 اخذ مبلغی تحت عنوان عوارض بعد از کمیسیون در آرای جدید هیات عمومی دیوان عدالت اداری قانونی شناخته شده است. ولی باید به نرخ سال وقوع تخلف (وقوع تغییر کاربری) محاسبه شود نه نرخ روز. البته این موضوع در برخی موارد به درستی محاسبه نمی‌شود.

پایگاه خبری اعتمادآنلاین در راستای انجام رسالت آگاهی‌بخشی به جامعه و ارتقای سطح دانش شهروندان نسبت به امور شهری و مسئولیت‌های قانونی موثر بر آن، همچنین ارائه خدمات مشاوره‌ حقوقی رایگان با همکاری وکلای برتر دادگستری، قضات باتجربه و اساتید برجسته حقوقی، به پرسش‌ها و سوالات مخاطبان و شهروندان گرامی در این حوزه پاسخ می‌دهد.

شما می‌توانید مشکلات حقوقی خود را از طریق آی‌دی @Modiretemad در تلگرام با ما در میان بگذارید، و مشاوران حقوقی ما در اعتمادآنلاین پاسخگوی سوالات شما خواهند بود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها