عضو کمیسیون اقتصادی مجلس:

دولت باید لایحه‌ای درباره «ارز مجازی» به مجلس بفرستد

علی اکبر کریمی، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس عنوان کرد: استفاده از ارزهای مجازی یکی از راهکارهای مناسب برای دور زدن تحریم هاست که باید طی لایحه‌ای از سوی دولت هرچه سریعتر تعیین تکلیف شود.

دولت باید لایحه‌ای درباره «ارز مجازی» به مجلس بفرستد
کد خبر: 318522
|
۱۳۹۸/۰۴/۱۵ ۰۹:۴۸:۳۶

اعتمادآنلاین| علی اکبر کریمی، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به مشکلاتی که استخراج ارز مجازی برای صنعت برق کشور ایجاد کرده است، گفت: استخراج ارزهای مجازی در سطح کشور به عنوان فعالیتی گسترده رواج پیدا کرده است، استخراج ارزهای مجازی مصرف برق بالایی دارد که مشکلاتی را برای کشور در فصل گرما ایجاد کرده است.

نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: باید ساز و کارهای کنترل مصرف برق پیش بینی شود و با استفاده کنندگان از برق دولتی برای استخراج ارزهای مجازی برخورد شود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس ادامه داد: ارز مجازی به عنوان یکی از راهکارهای مبادلات ارزی در جهان شناخته شده است و در بسیاری از کشورها مبادلات ارزی با این ساز و کار به راحتی انجام می‌شود در کشور ما نیز از این ساز و کار استفاده می‌شود.

وی با بیان اینکه بانک مرکزی تاکنون موضع خود را در این خصوص در چارچوب قانون اعلام نکرده است اظهار داشت: بانک مرکزی صرفاً در چارچوب اعلام مواضع خود فعالیت های ناشی از استفاده از ارزهای مجازی را ممنوع کرده است.

علی اکبر کریمی اظهار داشت: متاسفانه قانون مشخصی که ناظر بر فعالیت ارزهای مجازی باشد در کشور وجود ندارد و ضروری است هر چه سریع‌تر دولت لایحه قانون مشخصی برای تعیین تکلیف استخراج ارزهای مجازی از جمله بیت کوین و مبادلات ارزی با ارزهای مجازی را تهیه و به مجلس بفرستد تا تعرفه برق کسانی که در سطح کشور به استخراج ارزهای مجازی می‌پردازند مشخص شود.

نماینده مردم اراک در مجلس تأکید کرد: استفاده از ارزهای مجازی یکی از راهکارهای مناسب برای دور زدن تحریم هاست که باید قانونمند شود. ضابطه‌مند کردن استخراج ارز مجازی و استفاده از آن در مبادلات تجاری ضروری است. امیدواریم هر چه زودتر دولت لایحه ای در این خصوص به مجلس ارائه کند.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها